Keresés ebben a blogban

vasárnap

Diétás diótorta anyu szülinapjára


Anyukámnak most volt a szülinapja,de ő sajnos cukorbeteg. Na de ez nem tántorított el attól,hogy olyan tortát süssek amiből ő is ehet anélkül,hogy kalóriákra kéne gondolnia :)
A torta összesen 9 dkg lisztet tartalmaz . Az alap ötlet innen származik  http://www.nosalty.hu/recept/diabetikus-diotorta de most azt osztom meg,ahogy én készítettem :)
Nem mondom,hogy egyszerű és gyors torta volt, de nagyon finom.

A tészta egy 6 tojásos piskóta. Hozzávalók : 6 tojás, 6 ek gyümölcs cukor, 9 dkg liszt, 5 dkg darált dió, 1 sütőpor, 1 ek víz.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A sárgáját a cukorral és a vízzel habosra kevertem. A lisztet,diót,sütőport összekevertem és lassan a tojás sárgás krémhez adtam. Végül a fehérje habot kevertem bele.
Én egy nagyobb csatos tortaformát kibéleltem sütőpapírral és abba öntöttem a tésztát. 180 fokon tűpróbáig sütöttem. A lapot hagytam kihűlni s utána félbe vágtam.
Az eredeti recept 3 felé vágja. A dió is húzza a piskótát,a gyümölcs cukor sem úgy működik mint a "rendes" cukor s az egy csomag sütőpor ellenére sem lett magas torta.
A krémhez használtam: 3,5 dl tejet, 1 csomag vaníliás puding, 2 tojás, 14 dkg gyümölcs cukor,20 dkg darált dió, fél üveg rum aroma, 4 dl habtejszín, 25g zselatin
A tejben elkevertem a tojásokat ,a cukrot és a pudingport. Lassú tűzön,állandóan kevergetve felfőztem,majd a tűzről levéve belekevertem a diót. Hagytam kihűlni. A tejszínt habbá vertem. A zselatint beáztattam,mikróban felmelegítettem és a kihűlt krémhez kevertem. Ezután kevertem bele a habot.......egy híg masszát kaptam amit képtelenség lett volna betölteni a tortába. Ezért pár órára (a zselatin dermedéséig) hűtőbe tettem.
 Addig elkészítettem a csokimázat a tetejére . 80 ml vizet, 70 ml főző tejszínt, 9 dkg gyümölcs cukrot, és 4 dkg kakaóport lassú tűzön felmelegítettem (nem forraltam ) 5 g zselatint elkevertem 2 ek vízben és mikróban felolvasztottam majd a kakaós krémhez kevertem. Csomós lett , ezért kis szitán átszűrtem és átnyomtam . Hagytam hűlni, a zselével dermedni.

Amikor minden kihűlt akkor jött az össze állítás. A krém felét a piskótára kentem, rátettem a másik lapot . A maradék krémet a piskóta tetején és  oldalán elkentem majd ráöntöttem a csokimázat. Hagytam egy kicsit lefolyni az oldalán. Egész dióval díszítettem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése