Keresés ebben a blogban

péntek

Aranygaluska vaníliás öntettel

A hét slágere volt. Egyszerű és gyorsan elkészíthető. Egy baja van csak-> kevés. :) Ha többen szeretnétek enni akkor érdemes dupla adagot csinálni.
A tésztához kimértem egy tálba 25dkg lisztet. Fészket csináltam a közepébe és belemértem 25 g porcukrot,erre tettem 2 dkg élesztőt és ráöntöttem 120 ml langyos tejet. 25gramm vajat megolvasztottam és ezt is a tálba öntöttem.Tettem hozzá még egy egész tojást,és 3g sót. (sónál vigyázni,hogy ne érintkezzen az élesztővel!) Az egészet jól kidagasztom,majd meleg helyen kb egy óra alatt a duplájára kelesztem.
Ha megkelt ,2cm vastagra nyújtom és pogácsa szaggatóval (közepes) kiszaggatom. 10 dkg vajat megolvasztok,és egy másik tálba odakészítek 20dkg cukros diót. Kivajazott, lisztezett nagyobb tortaformába rakom őket. Én a kis pogácsákat egyenként szoktam megkenni a vajjal és megforgatni a dióban,majd szorosan egymás mellé rakom a tortaformába. A maradék diót a tetejére szórom.
Ismét meleg helyre teszem és a duplájára kelesztem.
A duplájára kelt galuskát 170 fokon 30-35 perc alatt készre sütöm. Amíg sül elkészítem a vanília öntetett,ami nálam nagyon egyszerű. 1liter tejet felteszek forrni 4-5 evőkanál cukorral és 2 vaníliás cukorral . A felforrt tejhez hozzá keverek még egy zacskó vaníliás pudingot. Ezt öntöm a kisült tésztára. Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése