Keresés ebben a blogban

szombat

Tarte tatin azaz fordított alma torta

 Ma a sütötökös helyet http://tunder-konyha.blogspot.hu/2013/02/sutotokos-tarte-tatin.html
almával készítettem el a tarte tatint,ami eredetileg is almával készül :)

Elkészítése: a tészta ugyan az mint a sütőtökösé : 20 dkg finom liszt
                                                                               5 dkg porcukor
                                                                               1 csipet só
                                                                              10 dkg hideg ! vaj
                                                                              1 tojás sárgája
                                                                              3-4 ek hideg víz
az elkészitése is :) A lisztet egy tálba szitáltam,majd hozzá adtam a cukrot és a sót. Elkevertem,majd nagy lyukú reszelőn ,bele reszeltem a vajat. Gyorsan össze morzsoltam a liszttel,majd jött a tojás sárgája és a víz. Gyorsan össza gyúrtam (vigyázzni kell,hogy a kéz meleg ne olvassza meg a vajat,mert akkor ragacsos lesz ) Amikor gombóccá állt,folpackba tekertem és betettem a hűtőbe.
Most 80 dkg almát megpucoltam és vékony cikkekre vágtam. 10 dkg vajat felolvasztottam és beleszórtam 20 dkg kristálycukrot. Amikor karamellizálodott beleszortam a szeletelt almát. Megszórtam vaníliás cukorral és vanília aromát locsoltam rá. Zubogtatva hagytam 10 percet, Közben figyeltem,hogy az alma ne essen szét. 
A tűzről levéve hagytam egy kicsit hűlni majd kinyújtottam a tésztát és beborítottam vele az almát.
Előmelegített sütöben 180 fokon 15 perc alatt készre sütöttem.
Hagytam hűlni majd egy tálra borítottam. Tejszínhabbal tálaltam :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése