Keresés ebben a blogban

csütörtök

Narancsos-gyömbéres csirke jázmin rizzsel

Ez a receptem karácsony óta vár kipróbálásra.....most sorra került :) Nekem nagyon ízlet, a fiúknak annyira nem nyerte el a tetszését :( Szerintem nagyon különleges az édes és a csípős íz keveredése.

Hozzávalók : 1 közepes csirkemell (Kb 70 dkg)
                      2 gezerezd fokhagyma
                      5-5 ek olívaolaj és szójaszósz
                      burgonyakeményítő (étkezési keményítő )
a mártáshoz : 1 kis fej hagyma
                       1,5 dl sűrített paradicsom
                       2 gerezd fokhagyma
                       2 narancs
                       1 ek frissen reszelt gyömbér
                       só,bors, örölt chili paprika

A csirkemellet felcsíkoztam, egy tálba tettem és ráöntöttem a szójaszószt,olívaolajat,,rányomtam a fokhagymát,sóztam,borsoztam. Jól összekevertem és hagytam állni egy bő fél órát.
Ez idő alatt elkészítettem a szószt : a hagymát apró kockára vágtam és egy kevés olajon megdinszteltem, Rátettem a sűrített parit, a zúzott fokhagymát,a narancsok lereszelt héját és kifacsart levét, a gyömbért, sót,borsot, chili paprikát és 3dl vízzel összeforraltam. Egy híg mártás lett amit félretettem.
A húst kivettem a pácból és megforgattam az étkezési keményitőben,majd forró olajban kisütöttem. A kisült húst a szószba tettem és összeforraltam. A keményítős hús besűrítette a szószt,

Jázminrizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése