Keresés ebben a blogban

péntek

Barbeque oldalas az új sláger

 Nem tudom,hogy más,hogy élte meg fiú gyermeke kamaszkori növekedését,de én már kezdek kétségbe esni :) A lányom (tán mert lány :) annak idején alig evett annak ellenére,hogy nem vigyázott az alakjára. Márkom azzal kell és azzal fekszik,hogy mi lesz a kaja. Tibivel már fogadásokat kötünk,hogy ébredés után hány perccel hangzik el a kérdés, hogy - Anya, ma mit főzől ? 
Én ilyenkor vissza dobom a labdát,hogy - Mit főzzek ? s általában érkezik is a válasz,hogy valamilyen húúúúst. :) .Most konkrétan oldalas volt az igény,de nem hagyományos zsíron sült.
Hát nem lett egy csöppet sem hagyományos........zsírt vagy olajat nem is látot :)......mégis isteni finom lett.
Hozzávalok :1,5-.2 kg oldalas, ne,kem most csak 1,40 volt és bizony kevésnek bizonyult. 
                    Azoldalast feldaraboltam,lábosba tettem és felöntöttem annyi vízzel ami éppen ellepte,majd feltettem főni. Kb egy órát főztem.......amíg megpuhul.
Amíg a hús főt,elkészítettem a szószt.
Hozzávalók a szószhoz:2 fej vöröshagyma
                                      4-5 gerezd fokhagyma
                                      20g friss gyömbér (de a por is jó)
                                      2 ek sütő rama
                                      5 ek barnacukor
                                      100 ml almaecet
                                       150g ketchup
                                      100 ml Worcester-szósz
A hagymákat és a gyömbért megpucoltam ,azbetettem az apritóba és jó apróra vágtam.. A vajat felolvasztottam és a hagymás-gyömbéres keveréket megpároltam rajta. Kevésnek találtam a friss gyömbérem ezért én még szórtam rá öröltet is ,majd ráraktam a barnacukrot,amit karamellizáltam egy kicsit. A barna cukrot semmi esetre se helyettesitd sima cukorral,mert az nem úgy karamellizálódik mint a barna!!! Ezután felöntöttem az almaecettel,ketchuppal és a Worcester-szósszal. Felforraltam,majd lassú tűzön 15 perc alatt sűrűre főztem.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és rászedtem a lecsepegtetett,megfőtt húst. Megkentem a szósz felével ,és előmelegitett (180 fok) sütőbe toltam. 20 perc múlva kivettem és rákentem a szósz másik felét is, és még 20 percre vissza toltam a sütőbe.
Én eredetileg csak salátát akartam hozzá adni,de Márk sültkrumplit is kért hozzá.
Ezért sültkrumplival és tzazikivel lett tálalva.
Márk rögtön három szeletet megevett kicsit később még kettőt majd közölte,hogy mivel nagyon finom és ezért sajnos elfogyott ,holnap csináljak még egy adagot. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése