Keresés ebben a blogban

hétfő

nyári-almás tiramisu vagy valami hasonló

Megint elhangzott Tibi részéről a kérdés,hogy - Mit sütsz ? Nem gondoltam,hogy ebben a melegben ő ezt komolyan gondolja....de igeeeeen ,teljesen komolyan gondolta.
A málnás tirán felbuzdulva  http://tunder-konyha.blogspot.hu/2013/07/malnas-hamis-tiramisu-tibi-kivansagara.html valami hasonlóra gondolt de málna már nincs. Nyári-alma viszont van és savanykásan hűsítő ,az jó lesz gondoltam, főleg,hogy találtam az egyik füzetemben egy receptet. Aztán kiderült,hogy az a recept úgy el van írva ahogy kell. Meg is fogadtam,hogy többet ilyen küld be a recepted füzetből nem sütök mert úgy elírják ahogy kell :(.....de már a konyhában voltam almás tiramisura felkészülve......hát improvizáltam.
Olyan jól sikerült,hogy muszáj magamnak is feljegyezni a rögtönzésem :)
Babapiskóta nem volt itthon ezért sütöttem két lapot,de nem piskótát,amit meg is bántam. Bár így is jó lett de legközelebb a rizstorta http://tunder-konyha.blogspot.hu/2013/05/rizstorta-epres-es-oszis-valtozatban.html tésztájával fogom csinálni,mert szerintem úgy még finomabb lesz.
Most a következő tésztából készült.
15 dkg cukrot kikevertem
25 dkg rámával majd hozzá adtam
4 tojást
1 sütőport
50 dkg lisztet és
1 dl tejet. Összegyúrtam,kétfelé vettem és egy kis időre a hűtőbe tettem,hogy könnyebb legyen vele dolgozni,majd két egyforma lappá nyújtottam és megsütöttem.

6 db savanykás nyári-almát kis kockákra vágtam .
4 dl almalevet 1 ek cukorral felforraltam és beletettem az almát. Összepároltam. Amíg párolódót
4 dl tejből
2-3 kk instant kávéból és
1 csomag vaníliás pudingport sűrűre főztem, majd belekevertem az almás szirupba. Hagytam kihűlni.

A krémhez fél kiló mascarpone helyett most is a már bevált tejszínes krémsajtot használtam. 2 doboz, kikevertem 5 dl natúr joghurttal
                  1 vaníliás cukorral és
                   10 dkg porcukorral.
1 csomag zselatint egy kevés vízben feloldottam,meglangyosítottam és hozzá kevertem.
2,5 dl tejszínt egy habfixálóval felvertem és ezt is krémhez kevertem.

Az egyik tésztát kapcsos tepsibe tettem és Amarettóval meglocsoltam,majd jött egy réteg alma-krém-alma-krém erre jött a következő lap amit megint csak meglocsoltam a mandulás likőrrel és befedtem a maradék krémmel.
Betettem a hűtőbe,hogy lehűljön a tészta puhuljon és összeérjenek az ízek. Na erre nem igazán volt ideje ,mert Tibi felettébb kíváncsi volt,hogy az alma-kávé-tejszínes krém egyveleg milyen ízt ad.
Hát finomat ! :) de amikor felvágtam a kóstolás miatt   még folyt.
Másnapra viszont már tökéletes .         Jó étvágyat ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése