Keresés ebben a blogban

szombat

Anyák napi oroszkrémtorta

Mostanában nem nagyon volt időm a netre töltögetni ,de ez a torta annyira finom és annyira egyszerű ,hogy muszáj megosztanom.
Az alap egy nagyon egyszerű piskóta volt, amit mostanában a tortákhoz szoktam használni és az egyszerűség kedvéért a 3 lapot külön sütöttem meg. Így nem kellett aggódnom ,hogy egyformára tudom e vágni.
A piskóta elkészítése : 2 tojást szétválasztottam. A fehérjét habbá vertem, a sárgáját kikevertem 10 dkg cukorral és 1 csomag vaníliás cukorral és 3 ek meleg vízzel. Egy másik tálba összekevertem 5 dkg lisztet, 5 dkg étkezési keményítőt és fél csomag sütőport amit a sárgájához kevertem,majd a habbá vert fehérjét.
180 fokos sütőben pár perc alatt megsütöttem. Ezt ismételtem 3x, s hagytam a lapokat kihűlni.
A krémhez először 10 dkg mazsolát beletettem 1 dl vízbe amibe beletettem fél üveg rum aromát. Felforraltam majd hagytam kihűlni. Közben megfőztem a krémet.
 Az egyik nagy áruházban vettem oroszkrémtorta pudingport amit 4 dl tejjel és 4 púpozott ek cukorral sűrűre főztem. Beleszórtam a leszűrt mazsolát és hozzá adtam fél dl amaretto likőrt. Hagytam kihűlni.
1 dl tejszínt elkevertem egy csomag színtelen tortazselével és felfőztem. Amíg hűlt ,kemény habbá vertem 3 dl tejszínt,majd a kihűlt tejszínt is hozzá kevertem. Végül az egész tejszínt belekevertem a pudingba és betöltöttem a piskóta lapok közé. Hagytam egy keveset a torta bevonására is. Mivel fél literes tejszínt vettem és maradt tejszínem, azt habbá vertem és azzal is díszítettem a tortát.

e
z

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése