Keresés ebben a blogban

szombat

Smarni azaz császármorzsa

Gyerekkorom régi kedvence a császármorzsa. Annak idején anyukám nagyon finomakat készítettet de már jó ideje nem csinálta s elfelejtette a tuti receptet :( Több kísérletezésen esett át de sosem sikerült azt a régi ízt megtalálni. Ma ismét kísérleteztem és meg van......tuti vacsink lett ......Tibim szerint csak azért mert hat után nem eszünk :)
Most így készítettem -> még délelőtt bekevertem az alapot és úgy kb 8 órát pihent a hűtőben.
                                   Az alap 200 g búzadarát, 150g lisztet, és fél liter tejet simára kevertem ,majd bele reszeltem 1 citrom héját és betettem a hűtőbe. Pihentetés után (ez idő alatt teljesen besűrűsödött) hozzá kevertem 4 tojás sárgáját. A fehérjét 4 ek porcukorral kemény habbá vertem majd óvatosan az alaphoz kevertem.
Egy nagy serpenyőben olajat melegítettem és két szerre sütöttem ki.  Amikor az egyik oldala megsült ,falapáttal óvatosan megfordítottam ,majd darabokra vagdostam.
Rumos baracklekvárral és porcukorral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése