Keresés ebben a blogban

vasárnap

Cayenne borsos csirkeszárny


Márkomnál  újkelletű a csirkeszárny imádatt , de csakis csípős formában . Madaras áruházunkban most nagyon akciós volt ,ezért egy másfél kilónyi szárnnyal sétáltam haza.........amit kb 10 perc alatt tüntetett el gyermekem a tányérjáról :) Úgy emlékeztem hogy van itthon fűszerkeverékem de tévedtem ,ezért improvizálnom kellett...........fiam szerint máskor is nyugodtan tegyem ezt :)

Hozzávalók: nálam most 1,5 kg csirkeszárny
                                      4 ek ketchup
                                      4 ek méz
                                     cayenne bors izlés szerint
mielőtt bárki megilyedne a cayenne borstól :A cayenne-i bors nem bors, hanem a csípős ízű csilipaprika fűszerként használt durva őrleménye. A chili fűszerkeverékek meghatározó alkotója.  

Szerintem a sütőben nagyon kiszárad a szárny ezért én azt szoktam csinálni,hogy egy kicsit előfőzőm és a sütőben már csak a pácnak kell rásülni. Most is így történt. A szárnyakat betettem egy fazékba és felöntöttem annyi vízzel ami ellepte. Tettem bele sót, fokhagymát és örölt köményt. Forrástól számítva 20 percig főztem,majd kiszedtem egy  tűzálló tálba. A hozzávalókat összekevertem és rácsorgattam a szárnyra.
Előmelegített 180 fokos sütőbe toltam és 20 percig sütöttem, (félidőben forgattam)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése