Keresés ebben a blogban

vasárnap

Diós tallér

Ezt a süteményt régen a mama készítette.......most én nosztalgiáztam :)

Hozzávalók : 25 dkg rama
                    15 dkg porcukor
                    30 dkg liszt
                    1 csomag sütőpor
                    fél-fél kk a következő fűszerekből : örölt szerecsendió, örölt szegfűszeg, fahéj, kardamon
                    2 tojás + 1 a kenéshez
                   10 dkg darált dió + egész dió a tetejére
                    csipet só

Elkészítése: A szobahőmérsékletű margarint a cukorral habosra kevertem (robotgéppel) majd hozzá kevertem a tojásokat is. Egy másik tálban összekevertem a lisztet,sütőport,fűszereket,sót és a diót. Fokozatosan adagoltam a vajas masszához, Amikor már kezdett sűrűsödni hozzá öntöttem a maradék lisztes keveréket és kézzel gyúrtam tovább.
 Alufóliába csomagolva 1 órát a hűtőben pihentettem,majd kb fél cm vékonyra nyújtottam és kiszagattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,megkentem tojással és egy fél diót tettem a tetejére. 200 fokos sütőben kb 10 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése