Keresés ebben a blogban

szerda

Dödölle ahogy én készítem



Egyre többet hallom,hogy bár régen a szegények eledele volt, mostanság  ismét térthódit a dödölle.
A lányomnak nyáron lesz az esküvője és a menű sorban a dödölle is szerepel :)
Gondoltam akkor most a fiam szülinapjára is jó lesz.
 Az igazság az,hogy semmit nem mértem , ha készited te is hagyatkoz a megérzésedre :)
A krumplit megpucoltam ,felkockáztam és felöntöttem annyi vízzel ami éppen ellepi. Sóztam és feltettem főni.
Állitólag a szétfővös krumpliból jó készíteni.....én azt használtam ami itthon volt.
Amíg a krumpli főtt ,felkockáztam egy jó darab szalonnát és egy nagyobb fej vöröshagymát.
A szalonnát és a hagymát összepirítottam. A megfőtt krumplit a főző vízzel együtt összetörtem.
A gázt takarékra tettem és elkezdtem beleszórni a lisztet . Addig kevertem amíg egy sűrű kása szerű masszát nem kaptam. Ekkor elzártam a gázt alatta. A szalonnás zsírral meglocsoltam egy tál alját majd a zsírba mártott kanállal kb fél tojásnyi gombocokat szaggattam. A végén a tetejére locsoltam a maradék hagymás zsírt.
Mivel volt itthon tejfől az is került a tetejére,de elhagyható. Előmelegített sütőbe toltam és megsütöttem.
Másnap a maradékot serpenyőben átpirítottam. Úgy is nagyon finom volt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése