Keresés ebben a blogban

szombat

Mákos-mézhabos piskóta

A tésztának sütöttem egy 4tojásos vizes piskótát ( a tojás fehérjét habbá verte, a tojássárgáját 8 dkg cukorral és 4 kanál vízzel habosra kevertem,tovább kevertem még 8 dkg liszttel majd hozzá tettem a habot)
A gáztepsibe sütőpapírt terítettem és belesimítottam a tésztát. Előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütöttem.
Amikor kész volt kiemeltem a tepsiből és egy pár percig hagytam hűlni a konyhaszekrényen ,majd lisztezett deszkára borítottam,lehúztam  róla a sütőpapírt és feltekertem a piskótát. Visszacsavartam a sütőpapírba és félretettem hűlni.
A krémnek feltettem forrni 3dl tejet. Amikor felforrt beleszórtam 10 dkg darált mákot egy kevés fahéjat és főztem egy pár percet. Majd egy kevés tejjel kikevert tejszínes pudingot öntöttem bele és sűrűre főztem. Félretettem hűlni.
15 dkg vajat kikevertem 10 dkg porcukorral,3 evőkanál mézzel és egy citrom reszelt héjával. Ebbe kevertem bele a kihűlt mákos krémet.
A kihűlt piskótát kitekertem és rákentem a krémet. Elég sok a krém ezért szorosan nem lehet feltekerni,mert kifolyik a krém,lényegében csak áthajtottam,s betettem egy kicsit hűlni a hűtőbe.
Áthelyeztem egy tálra. Két kis doboz tejszínt,2 csomag habfixálóval és 3 evőkanál mézzel habbá vertem. Ezt kentem a piskóta tetejére.
 Így nem valami látványos,de nekem nem volt időm díszíteni,mert már a fiúk topogtak,hogy mikor ehetik:))
Szeletelés után is vissza tettem a hűtőbe.

                                                                Jó étvágyat hozzá !:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése