Keresés ebben a blogban

vasárnap

Uraságtorta Tibi uraságnak :)

Egy kicsit macerás torta,de nagyon finom :)
Először is 3 tojást szétválasztottam. A fehétjét félre tettem egy tálba a sárgáját egy pohárba.
Aztán 18 dkg vajat habosra kevertem 15 dkg cukorral és egy csipet sóval, majd hozzá adtam a 3 tojássárgáját. Ezzel is kevertem,majd hozzá adagoltam 15 dkg lisztet, 2 teáskanál sütőport és 3 evőkanál tejet. Tortaformát sütőpapírral kibéleltem és beleöntöttem a tésztát.
Majd következett az első macerás rész :) A félretett fehérjét robotgéppel kemény habbá vertem,majd hozá adtam 12 dkg porcukrot. Amikor jó kemény volt, akkor kevertem bele 5dkg darált mandula helyett 5dkg darált mogyorót mert az aprítom éppen csödött mondott s csak mogyi volt darálva,de ezt már nem robotgéppel hanem gépi habverővel. Ezt a habot ráöntöttem a tésztára,majd megszórtam 5dkg leveles mandulával. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és fél órát sütöttem,majd 120 fokra vissza vettem és még fél óráig sült.
Amikor kész volt,kivettem és hagytam hülni. A kihűlt tésztát kivettem a formából lehúztam róla a sütőpapírt és következett a második macerás rész :) A két felé kell vágni a tortát,illetve a habos részt levágni a piskóta szerű alsó részről,lehetőleg úgy,hogya hab ne törjön el és a mandulák is a tetején maradjanak :)
Ha ez sikerül akkor jön a töltelék. A töltelékhez 4dl tejszínt 2 csomag habfixálóval és 2 csomag vanilíás cukorral felvertem,majd ovatósan (kanállal) beleforgattam 30 dkg (kiolvasztott és lecsepegtetett) feketeribizlit.
Az alsó lapot tányérra tettem,köré raktam a tortaformát és betöltöttem a tejszín tölteléket. Itt következett az utolsó macerás rész. Ráhejezni a mandulás sült habot,anélkül,hogy eltörne :) Ha ez is sikerül akkor mehet egy órára hütőbe. Tetejét porcukorral megszórva tálaltam.
Szeletelésnél is vigyázzni kell,hogy ne törjön a teteje. De azért finom, sőt .....uraságnak való :))))
Isten éltessen Tibi <3
Tibi a gyertyák elfújása után :) Nem semmi arc :))))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése