Keresés ebben a blogban

vasárnap

Fahéja csigácskák reggelire.......vagy mégsem

Elfogyott itthon a pékárú s holnap ugye iskola . Gondoltam csinálok gyorsan egy pár csigát,hogy legyen mit holnap elvinnie a fiamnak. A csigák kisültek, aztán elkezdtek párologni :)
 Márk meg feltette a kérdést - " Anya komolyan gondoltad,hogy ezt viszek holnap ? Szerintem süssél egy kenyeret "  Átértékeltem eredeti elképzelésem......sül a kenyér :)
Mióta kenyérsütőgépem van,ez nem is okoz gondot :) pikk pakk készen van minden, főleg a kenyér. De például a csigák dagasztását is a géppel végeztettem el :)
 2dl langyos tejbe, 50 g cukrot teszünk és felfuttatunk benne 25 g élesztőt. Gépben: beöntjük a langyos tejet,cukrot és egy csomag porélesztőt.  Hozzá adunk 8 dkg vajat, 40 dkg lisztet ,egy csipet sót és 1 tk fahéjat. Jól összegyurjuk és egy fél órát meleg helyen kelesztjük,vagy elindítjuk a dagasztó programot.
Amikor megkelt ,a tésztát két felé vesszük . Téglalapot nyújtunk belőle és a következő töltelékkel kenjük meg.
Töltelék: 5 dkg vajat megolvasztunk,hozzá keverünk 8dkg cukrot, 1 tk fahéjat és 1 ek vízet.
A szélesebb felénél kezdve feltekerjük és 2 centis darabokat vágunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket,nem túl közel egymáshoz. Majd megkentem a következő mázzal:
Máz: 3 ek tejszínt elkevertem 2 tk porcukorral.
A tejszínes mázzal megkent csigákat 230 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöttem.
A másik adag tésztával is ez történt. Már melegiben tüntek el a tányérról :))

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Feltételezem, fahéj helyett kakaópor is használható . :-) Ha vaníliásat csinálnál akkor pudingporral készíthető?
    Köszi!

    Zita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Kakaóval is finom,nyugodtan használhatod :)Én pudingporral nem próbálnám, inkább egy jó sűrű pudingot főznék és azt kenném bele (amikor kihűlt)
      Van fent egy másik recept annál csoki puding van betöltve s nagyon finom!! Próbáld ki azt is ! :)
      Üdv:Tünde

      Törlés