Keresés ebben a blogban

vasárnap

Karamell szelet kókuzsszírral

Ez tulajdonképpen egy régi megsárgult recept anyám süteményes könyvéből,amit most előszedtem és egy kicsit átjavítottam. A minap egy ismerősöm hívta fel a figyelmem a kókuszsírra. Szégyen nem szégyen én még nem hallottam róla ,ebből kifolyólag nem is használtam. De utána néztem s kiderült,hogy nem is rossz, s mivel kaptam egy kilót belőle hát kipróbáltam. A süti természetesen kókuszzsír helyett margarinnal is készíthető.            

Hozzávalók: a lapokhoz: 50 dkg liszt
                                      12 dkg kókuszzsír ( 25 dkg margarin)
                                       15 dkg porcukor
                                       1 tojás a 3 ek tej, ebben feloldottam 1 dkg szalakálit (utálom a szagát de a régi receptes könyvben volt ez a trükk:) így nem érezhető a szag :)
A tésztához valókat összegyúrtam ,4 gombócot csináltam és hagytam pihenni kb 15 percet,majd egyenként kinyújtottan és négy lapot sütöttem belőle. Hagytam kihűlni,

A krém: fél liter tejben elkevertem 9 kanál lisztet. Egy lábasban 9 evőkanál cukrot karamellizáltam,majd felengedtem fél liter tejjel. Amikor a cukor elolvadt a tejben hozzá adtam a lisztes tejet és sűrűre főztem. Hagytam kihűlni. Amikor már kihűlt,kikevertem 20 dkg porcukrot 20 dkg vajjal és hozzá kevertem.
Ezzel a krémmel töltöttem meg a lapokat.

A tetejére karamell máz került: 16 dkg cukrot karamellizáltam,majd beletettem 10 dkg vajat . Amikor elolvadt hozzá adtam még fél dl tejszínt.
A süti tetejére öntöttem. Dermedés előtt bejelöltem a szeletelés helyét.
Munkás de finom süti :)


...és amit a kókuszzsírról tudni érdemes

A kiváló haj és bőrszépítő tulajdonságai mellett a további előnyei:
  • Immunerősítő
  • Segíti a fogyást és javítja a pajzsmirigy alulműködést
  • Gomba, baktérium és vírusölő de a bélflóra baktériumait nem bántja.
  • Segíti a Candida gomba elpusztítását
  • Segíti a tápanyagok felszívódását
  • Javítja az inzulin felszabadulását és csökkenti a glikémiás indexet
  • Nem emeli a rossz koleszterin szintet
  • Máj epe gyomor és bélbetegségeknél csak ez a zsírt ajánlott
  • Ízletesebbé teszi az ételt, mert zsír ezért a fűszerek íze jobban érvényesül az ételekben,
  • Könnyen beilleszthető a napi használatba
  • Igazi energia bomba ezért serkentő szer helyett is használható( kávé stb)
  • Szív és érrendszeri betegségek megelőzése

 Hogyan használhatod a kókuszzsírt?
Sütéshez, főzéshez stb. Egyszerűen csak használja főzésnél étolaj helyett.. Használható vaj vagy margarin helyett szendvicsek készítésénél. Stabil szerkezete miatt jól használható sütéshez. Nem kell hűtőszekrényben tartani. Egyes betegségeknél csak a kókuszzsír használata ajánlott! Erről pontos információt a weboldalon talál. Különleges receptek diétához letölthetők az első oldalról regisztrálás után
Hogyan erősíthető az immunrendszer  ízletesen a kókuszzsírral?

Ismeretes, hogy az anyatej alapvető immunológiai védelmet biztosít a kisgyermekek első életévében. Nem csak a tápanyagokat biztosítja, hanem egy különleges anyagot is tartalmazz az anyatej (3.6%-ban). Ezt nevezik laurinsavnak. Ez az anyag segíti a kisbaba immunrendszerének kialakulását és erősítését.  Az anyatejen kívül a természet másik bőséges laurinsav-forrása a kókuszolaj.

A laurinsav különleges tulajdonságai.
laurinsav az egyik legerőteljesebb közepes láncú triglicerid, ami a kókuszolajban található (43%-ban). Az emberi, vagy állati testben monolauránná alakul át, egy vírus-, baktérium- és protozoaölő monogliceriddé, amelyet az emberi és állati szervezet többek közt a herpesz, az influenza, a patogenetikus baktériumok, elpusztítására használ fel. Más tanulmányok a szabad laurinsav antimikrobiális hatását is kimutatták.

Ahelyett, hogy az ember által előállított gyógyszerekben bíznának, sokan fordulnak a természetes módszerekhez, hogy felturbózzák testükimmunrendszerét, és ellenállóbbakká váljanak a veszélyes vírusokkal és mikroorganizmusokkal szemben. A kókuszolaj pedig a természet egyik legjobb „harcos” a kórokozók ellleni természetes küzdelemben.


Kókuszolajban található közepes láncú zsírsavak gombaölő és antibakteriálishatását már a hatvanas évek óta ismerik a kutatók. Az általuk inaktivált mikroorganizmusok közé tartoznak a baktériumok, élesztő-, és egyéb gombák, valamint burkolt vírusok.

Hogyan használhatod a kókuszzsírt?
Sütéshez, főzéshez stb. Egyszerűen csak használja főzésnél. Keverje a főzésnél a két olajt össze  A zsírhasználat az ételhez 30-50%- ban legyen kókuszzsír. Használható vaj vagy margarin helyett szendvicsek készítésénél. Stabil szerkezete miatt jól használható sütéshez. Nem kell hűtőszekrényben tartani. Egyes betegségeknél csak a kókuszzsír használata ajánlott! Erről pontos információt a weboldalon talál. Különleges receptek diétához letölthetők az első oldalról regisztrálás után.

Fontos hogy az egészség megőrzéséhez naponta legalább 15 gr zsír bekerüljön a szervezetbe betegség esetén bátran növelhető az adag, mert nincs káros mellékhatása. A szükséges mennyiséget a csecsemők által átlagosan elfogyasztott anyatejben található laurinsav mennyiség alapján számolták ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése