Keresés ebben a blogban

vasárnap

Isteni szelet Limarától


A minap kalácsot készítettem és a maradék tojásfehérjék ott figyeltek a hűtőben. Eszembe jutott,hogy még régen elmentettem egy receptet Limarától,pont a fehérjék miatt. Azért,hogy ne kerüljön kidobásra és a fiúk hétvégi édesség igénye is kilegyen elégitve :) előkerestem ezt az Isteni szelelet.
Nem bonyolult,hamar kész van és tényleg isteni.
Hozzávalók a tésztához: 6 tojás
                                         30 dkg cukor
                                        30 dkg liszt
                                         1 tk sütőpor
                                         12 ek forró víz.
                         krémhez : 0.5 l tej
                                            5 ek liszt
                                           10 dkg dió (darált)
                                           25 dkg margarin
                                           10 dkg porcukor
                                            ízlés szerint rumaroma vagy 0,5 dl rum
                                   tetejére : 6 tojásfehérje
                                                   15 dkg porcukor

Én azzal indítottam,hogy a krémhez való tejet és a lisztet sűrűre főztem,majd fére tettem hűlni.
A sütőt bekepcsoltam 180 fokra.
A tésztához valókból először az egész tojásokat habbá vertem a cukorral,majd hozzá adtam a forró vízet és végül a sütőporos lisztet. Sütőpapírral kibéleltem a gáztepsit és belesimítottam a tésztát.
15 perc alatt megsült,de azért nem árt a tűpróba :) Amikor kész ,rácsra téve kihűtöttem.
Amíg hűlt kikevertem a krémhez a margarint a cukorral,majd hozzá adtam a kihűtött lisztes krémet,diót és rumaromát. Könnyű,habos krém lett belőle. Félre tettem és a habbal filytattam.
A tojásfehérjéket egy csipet sóval habbá vertem,majd beletettem a cukrot és gőz felett tovább vertem,míg a hab megfőtt.
A kihűlt tésztáról lehúztam a sütőpapírt,vissza tettem a tepsibe és rákenrem a diós krémet,erre simítottam a habot. Olvasztott csokoládéval lehetett volna még meglocsolni,de az erre a célra szánt csoki eltünt :) így csoki nélkül került tálalásra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése