Keresés ebben a blogban

hétfő

Márk 2.szülinapi tortája :csokoládés mandulatorta

A hétvégén tartottuk Márk szülinapját s bár túrós tigristortát /http://tunder-konyha.blogspot.hu/2012/12/fantazia-torta-anyu-szulinapjara.html / rendelt, volt egy gyanúm,hogy egy torta nem lesz elég. s igazam lett. Ez a torta is pillanatok alatt elfogyott,másnapra még hírmondó sem maradt belőle. Ez a kép rögtön az első szelet után készült,s többet már nem volt lehetőség megörökíteni :)
A neten találtam ezt a receptet,de sajnos már nem emlékszem kinek az oldalán (bocsi ezért a szerzőtől !), de annyira egyszerű,gyors és finom,hogy muszáj megosztani :)

Hozzávalók : 20 dkg étcsoki
                     15 dkg barna cukor (nem helyettesítendő mással :) )
                      4 evőkanál víz
                      17 dkg feldarabolt vaj
                      2 dkg őrölt mandula
                       10 dkg szeletelt mandula
                      3 evőkanál liszt, késhegynyi sütőpor

Elkészítése:
Egy lábasban megolvasztottam a csokit,majd hozzá adtam a barna cukrot. Egy kis ideig együtt melegítettem őket majd hozzá adtam a vizet és gyorsan elkevertem. A tűzről levéve hozzá adtam a vajat és azzal is elkevertem,majd jött a sütőporos liszt és a kétféle mandula. Jól elkevertem,majd kitettem hűlni.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra, a tojásokat szétválasztottam. A fehérjéből habot vertem, a sárgáját belekevertem a langyosra hűlt csoki masszába,majd a habot is beleforgattam.
Egy nagyobb tortaformába töltöttem és 20-25 perc alatt megsütöttem ----nagyon fincsi :)
                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése