Keresés ebben a blogban

szombat

Sólet

Sólet....ahogy én készítem,mert természetesen itt sem követtem pontosan egyetlen receptet sem :)
Mi legyen az ebéd ? kérdésre első verziója a szárazbab főzelék volt,de ahhoz nem igazán volt kedvem.
Viszont eszembe jutott,hogy gyermekkorom egyik kedvence volt a sólet, amit azóta sem ettem ,mert "jaj az olyan macerás " felkiáltás miatt mindig elmaradt. De most az internet világában miután elolvastam pár receptet rájöttem,hogy nem is olyan macerás és míg fővöget én simán csinálhatok mást pl hétvégi takarítás :)
Szóval ez nem a valami finomat gyorsam kategória,de megéri kivárni míg elkészül mer nagyon finom.

Amit én használtam hozzá : 50 dkg tarka bab (előző nap beáztatva )
                                         60 dkg füstölt császár
                                         15 dkg füstölt szalonna
                                         15 dkg gersli (hántolt árpa)
                                        2 fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma
                                         4 tojás
                                        só,bors,pirospaprika,babérlevél
Így készült: Először is kerestem egy olyan lábost amit betudok tenni a sütőbe ,mert nincs cserépedényem. Azután  szalonnát felkockáztam is kisütöttem ,majd a zsírba beletettem a felkockázott vöröshagymát és üvegesre pároltam. Figyeltem,hogy ne égjen meg mert az egyik recept szerint akkor keserű lesz a bab. Szóval amikor üveges lett a hagyma,lehúztam a tűzről és megszórtam pirospaprikával. Visszatettem a tűzre és egy kevés vízzel felöntöttem ,hagytam egy kicsit rogyogni majd ismét levettem a tűzről. A hagymára rátettem a feldarabolt császárszalonna felét,erre a bab felét majd következett a gersli és a maradék császár. Megszórtam még egy kis paprikával,tettem rá babérlevelet és a feldarabolt fokhagymát. Erre tettem a maradék babot és felöntöttem annyi vízzel,hogy bő két ujjnyival a bab felett volt. Jól megmostam 4 tojást és a bab közé tette, megszórtam egy kevés fehér borssal és sóval. Lefedtem és 160 fokos sütőbe toltam. Nekem 3 órát rotyogot a sütőben. Amikor a bab megpuhult kivettem a sütőből
és kiszedtem belőle a tojásokat. Megpucoltam a tojásokat és felszeletelve tettem a tányérra.
                                         Érdemes kipróbálni mert nagyon finom :) Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése