Keresés ebben a blogban

szerda

Narancsos sült sütőtökkrémleves

Kaptam egy jóóó nagy sütőtököt így megint tökölődtem ma egy kicsit :)  Már készítettem máskor is sütőtök levest de azt hallottam,hogy ha sütve van a tök akkor sokkal intenzívebb a tök íze. El is olvastam egy jó pár receptet ,aztán szokásomhoz híven kivettem belőle ami tetszett és összekevertem :) Nálam így készült.

A tököt szeleteltem és meg sütöttem . Amikor majdnem kész volt ,megszórtam egy kevés cukorral és hagytam hogy rá karamellizálódjon. Megpucoltam egy közepes fej vöröshagymát, és felkockáztam. Egy evőkanálnyi vajat a lábosba tettem és rászórtam a hagymát. Elkezdtem párolni a hagymát,majd amikor elkezdett üvegesedni meglocsoltam mézzel és hagytam karamellizálódni. Erre dobtam egy közepes nagy felkockázott burgonyát.majd felöntöttem vízzel (mivel nem volt húslevesem a felöntéshez szórtam bele ízvarázst ). Tettem még bele sót,fehérborsot, örölt gyömbért és szerecsendiót (izlés szerint ) és hagytam főni. Amikor a krumpli megpuhult lehúztam a tűzről és bele kanalaztam a sült tököt. Botmixerrel össze turmixoltam majd felengedtem főzőtejszínnel. Sűrűnek találtam ezért még egy kis víz ment bele. Vissza tettem a tűzre és hagytam egyet rottyanni majd elzártam a gázt. Egy narancs levét kicsavartam és a félig kihűlt levesbe öntöttem.

Levesbetétnek mehet bele piritott kenyérkocka. Én félretettem egy kis darab nyers tököt amit felkockáztam és egy kevés olajon megsütöttem, ezzel tálaltam. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése