Keresés ebben a blogban

péntek

Angyalkalács egy kis módosítással

Holnap elutazunk s gondoltam,hogy az útra sütök egy kalácsot. Most egy kis változtatással csináltam és így sokkal finomabb lett. A tésztája lágyabb a töltelék krémesebb.
A mai változat:45 dkg lisztet egy tálba mértem,közepére fészek,ebbe a 12 dkg cukor, s csak 2 dkg élesztő (mert csak ennyi volt itthon :) s ráöntöttem 2,5dl langyos tejet. Félre tettem ,hogy az élesztő feljöjjön.
Közben elkészítettem a tölteléket: az előzőhöz képest annyit változtattam,hogy 12,5 dkg vajat tettem bele ,mert azt a 2és fél dekát már nem akartam tárolgatni. Ez miatt sokkal krémesebb lett a töltelék. Míg ezt megfőztem feljött az élesztő is. Beletettem az 1 ek olajat és a 3 tojásfehérjét. Jól össze dolgoztam,de most nem géppel hanem kézzel. A tészta ragadt de nem tettem hozzá lisztet hanem mint a fánkot ,hólyagosra dagasztottam s hagytam egy jó fél órát állni,míg a duplájára kelt. Akkor már nem ragadt :) Két felé vettem ,kinyújtottam,töltöttem és össze fontam. Most nem kuglóf formába ,hanem egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
Így hagytam megint kelni egy fél órát,lényegében a duplájára. Akkor meg kentem tojássárgájával és bedugtam 160 fokra a sütőbe.
Kb 20 perc alatt meg sült.
A 2x kelesztés miatt sokkal jobban fel jött és sokkal lágyabb a tésztája. Így finomabb.
Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése