Keresés ebben a blogban

hétfő

Szilvás lepény

Tibitől kaptam egy nagyon klassz új sütis tepsit. Muszáj volt kipróbálni :) Szilvás lepénnyel avattuk fel.
Hozzávalók. 2 fajta tésztából készült. Az alsó tésztához 30 dkg lisztet ,20 dkg vajat, 2 evőkanál porcukrot, 2 tojás sárgáját (a fehérjét egy tálba külön raktam mert még kell) és fél dl tejfölt össze gyúrtam és hagytam egy kicsit pihenni.Utána kinyújtottam ,betettem a tepsibe,megszurkáltam és félig meg sütöttem,majd kivettem hűlni.
Amikor kihűlt ráraktam 1 kg kimagozott és félbe vágott szilvát. Apró trükk,hogy a szilvát a héjas felével kell a tésztára tenni,akkor biztos nem ázik el a tészta. De biztos ami biztos,a szilvát megszórtam még 5 dkg porcukorral és 5 dkg zsemlemorzsával (darált keksszel és dióval is lehet) meg egy kis fahéjjal,mert hát a szilva meg a fahéj nálunk párban jár :)
Ennek a tetejére jött a második tészta: 3 tojás sárgája ( fehérje az előző 2höz rakva) 1,5 dl tejföl, 3 evőkanál porcukor és 5 dkg liszt. Ezt habosra keverem. A félretett 5 tojásfehérjét habbá verem,majd 3 evőkanál porcukorral tovább verem olyan fejre állítósra :) A habot óvatosan beleforgatom az előző masszába és ráöntöm a szilvára.
180 fokon kb 20 percig sütöm.Fini lett. Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése