Keresés ebben a blogban

szombat

Angyalkalács HahóPihétől

Ezt a recepted HahóPihe oldalán olvastam (ő is nézte valahonnan) így már több oldalon megjelent :) de annyira finom,hogy érdemes megcsinálni. Tibi azt mondta,hogy ne süssek kalácsot,mert nem elég sok benne a töltelék. Én állítottam,hogy ez más mint az eddigi,de ő közölte,hogy nem kell,ne süssek. Elment dolgozni,én meg neki álltam kalácsot sütni,legfeljebb ő nem eszik. Majd nem úgy is járt mert Márk folyamatosan rájárt.
               Először a tölteléket készítjük el,mert hűlnie kell. 10 dkg vajat egy lábosban megolvasztunk,majd hozzá adunk 2 ek kakaóport, 12,5 dkg cukrot, 1 csomag csokipudingport (főzős) és 2,5 dl tejet. Lassú tűzön sűrűre főzzük. Míg hűl elkészítjük a tésztát.
               Egy tálba kimértem 45 dkg lisztet,aminek a közepébe fészket készítettem. Ebbe öntünk 10 dkg cukrot, rámorzsolunk 2,5 dkg élesztőt,majd erre ráöntünk 2dl langyos tejet. 15 perc alatt felfuttatjuk az élesztőt. Utána hozzáadunk 3 tojás fehérjét (1 sárgája kell majd a kenéshez ,a másik 2 eltettem mert holnap házi bon bon készül s abba csak sárgája kell) és 1 ek olajat. Ezt jól kidolgozzuk. Én úgy éreztem,hogy eléggé ragad a tészta,ezért még tettem hozzá lisztet. Ezután két felé vesszük,és téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a krém felével és feltekerjük. A másik felével ugyan így,majd a kettőt össze fonjuk. Vajazott lisztezett,vagy sütőpapírral bélelt formába tesszük. Én szilikonos kuglóf formába tettem. Fél órát még így kelesztjük,majd 1 tojás sárgájával lekenjük s 200 fokos sütőben megsütjük. Nekem 20 perc alatt lett kész.
Ha kihűlt szeleteljük. Nálam már langyosan fel kellett vágni. :) Nagyon finom,nem száraz mert jó sok benne a töltelék. Jó étvágyat hozzá :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése