Keresés ebben a blogban

vasárnap

A habos meggyes-mákos kalandos története

Valamikor régen,de tényleg régen úgy tízen valahány éve sütöttem habos mákos süteményt,de elveszett a recept. Tibi mondta,hogy imádott mamája is készített ilyet s ő is úgy enne. Felmentem hát a netre s elkezdtem keresni,hogy hát ha találok olyat ,ami a régi ízre emlékezteti :) Ezt találtam. Mivel tegnapról maradt hús így csak levest tettem fel főni. -Ne főzzél,csak süssél ! -hangzott a kérés Tibitől :) Nagynénémtől kaptunk igazi házi tyúkot,azt feltettem a kuktába főni és közben neki álltam a sütinek. A kuktát már rég félre húztam süti a sütőben,amikor eszembe jutott,hogy megnézem puha e a tyúk. A kuktának hangja se volt,kinyitottam. S akkor felrobbant :( rám csapódott a forró leves, a konyha úszott. Gyorsan lekaptuk rólam a ruhát,s rohantam a fürdőszobába a víz alá amikor észre vettük,hogy nincs áram. A leves befolyt a villanysütőbe és zárlatot csinált. A sütőm nem működött. Még szerencse,hogy anyu itt lakik a szomszédban. Gyorsan át telefonáltam,hogy kapcsolja be a sütőt 180 fokra mert viszem a félig sült sütimet. Átvittem betettem,ő figyelte és tűpróbáig sütötte s várta,hogy vigyem a tetejére a habot. Haza jöttem kikevertem a habot, átvittem,rákentem s még vissza toltam a sütőbe.Ott hagytam kihűlni,mire haza mentem Tibi a sütőt is megcsinálta .:) Két sütőben sült, sétált egy kicsit,de nagyon finom lett. Érdemes kipróbálni.

A recept mellékesek nélkül :) 15 dkg vajat habosra kevertem 15dkg cukorral  ,majd hozzá adtam 4 tojás sárgáját. ( a fehérjét felhasználásig hűtőbe tettem,hogy keményebbre lehessen verni).
Egy tálban összekevertem 15dkg mákot, 15 dkg lisztet, 1 teáskanál szódabikarbónát és 1citrom reszelt héját.
Kimértem 2dl tejet. A tejet és a mákos keveréket felváltva a vajas krémhez kevertem.
Egy üveg meggyről leöntöttem a levét,jól lecsepegtettem és lisztbe forgattam. Kanállal óvatosan belekevertem a tésztába.
Vajazott lisztezett tepsibe öntöttem (kicsibe az enyém 23x30 cm) és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem ,kb 30 perc (a futkosás miatt nem tudom pontosan :)
A tojásfehérjét egy csipet sóval felvertem,majd hozzá adtam 10 dkg porcukrot és fél citrom levét. Kemény habbá vertem (olyan fejre állítom a tálat és nem esik ki állapot:)
A megsült tésztát meggylekvárral kellet volna meg kenni,én házi barack lekvárral kentem meg,rákanalaztam a habot és vissza toltam a sütőbe, kb 5 percre,míg a hab megszilárdul.
Kevésbé kalandos elkészítést kívánok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése