Keresés ebben a blogban

kedd

Fűszeres almás pulykamell

Nálunk karácsonykor nem a hal a kedvenc hanem ez a pulykamell. Azért szeretem mert egyszerű,nagyon finom és gyorsan elkészül,nem kell sokat karácsonykor a konyhában tölteni s fáradtan vacsizni. :)
Fogtam egy pulykamellet (kb fél kilós,de lehet nagyobb is) és körben bedörzsöltem sóval,fahéjjal és fehér borssal. A recept cayenne-i borsot ír ami lényegében nem bors hanem chili paprika féle. Nem kaptam (már évek óta nem kapok:( ) ilyen borsot ,ezért én fehér borssal helyettesítem,mert annak nem olyan intenzív az íze mint a fekete borsnak mégis kicsit csípős. A befűszerezett húst hagyom egy kicsit állni.
Addig személyenként egy almát cikkekre vágok és félreteszem.
Egy magasabb falú lábosban vagy egy serpenyőben (wok) olajat melegítek és a húst mindkét oldalán megkapatom. Amikor olyan kérges a hús ráteszek 2 evőkanál vajat és mazsolát szórok rá,kb 10 dkg (ki mennyire szereti) Ezután letakarom és fél órát közepes lángon sütöm.
Majd kiveszem alufóliába csavarom s félreteszem. Én a sütőt melegen tartó funkcióra szoktam állítani és beteszem a húst.
A visszamaradt pecsenyelébe beleteszem az almákat és megszórom szegfűszeggel (darált) és kakukkfűvel. Félkeményre párolom,majd egy kis balzsamecettel,sóval,cukorral és borssal ízesítem.
A húst szeletelem,az almát mellé szedem és már mehet is az asztalra. A mazsolás pecsenyelét külön tálkába teszem ha valaki meg akarja vele locsolni még a húst. Nálam a Márk nem szereti a mazsolát ezért nem teszem rá,az íze miatt viszont kell a mártásba, Én krokettet kínáltam mellé.
Jó étvágyat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése