Keresés ebben a blogban

csütörtök

mézeskalács karácsonyra

Már évek óta szokás,hogy a fiammal karácsonykor mézeskalácsot sütünk. Idén csak most került rá sor,de még karácsonyig ez is megpuhul,s az is előnye,hogy addig nem fog elfogyni s nem kell még egy adagot sütnöm :))
Íme a tuti bevált recept s a világ leg egyszerűbb mézeskalács receptje.
76dkg lisztet,34 dkg porcukrot,2 púpos kiskanál szódabikarbónát, 5dkg margarint,4 egész tojást,4 evőkanál mézet és egy csomag mézeskalács fűszerkeveréket jól összegyúrok. Egy kis ideig hagyom pihenni ( nekem tegnap már nem volt se időm se energiám kisütni,ezért este begyúrtam ,lefóliáztam és a konyhaszekrényen hagytam éjszakára )
Ma reggel vékonyra nyújtottam kb 3mm és különböző formákat kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket és megkentem felvert tojással.
Közepesen meleg sütőbe teszem és pár perc alatt megsütöm, tányérra szedem
és már teszem is be a következő adagot. Formától függően kb 4-5 gáztepsivel lesz........ilyen sok :)
A kész sütiket hagyom kihűlni ,majd díszítjük őket cukor mázzal. Itt már a Márk is aktív volt :) Idén egyszerűsítettem és készen vettem a cukormázat.

Hagyjuk száradni a mázat,majd dobozokba rakjuk,hogy megpuhuljon. Bár mi közben is eszegettünk :)

Kellemes Ünnepeket Kívánok Mindenkinek! főleg azoknak akik olvassák a blogomat :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése