Keresés ebben a blogban

szombat

Szilveszterre káposztás füstölt csülök a sütőből

Ezt is azért szeretem mert szinte magától készül el ,nem kell sok időt a konyhában tölteni és isteni finom. Szilveszterre tökéletes.
Vettem egy kisebb kb 1kg-os füstölt csülköt amit felkockáztam ( a húsos  csontot eltettem a holnapi lencsefőzelékbe) 2 nagyobb fej hagymát felkockáztam és egy kevés forró olajon megdinszteltem. Dobtam még hozzá 2 gerezd foghagymát is,majd a felkockázott húst. Egy darabig pirítottam ,majd félig felöntöttem vízzel és lefedtem. 15 percig fedő alatt főztem. A sütőt 180 fokra állítottam s bekapcsoltam.
1 csomag (80dkg) savanyú káposztát enyhén kimostam ( ki mennyire savanyún szereti) majd a húshoz kevertem. Tettem még hozzá babérlevelet, őrölt köménymagot,borsot és egy kis foghagymapasztát. Sózni nem szabad!! mert ehetetlen lesz. Az egészet jól összekevertem és egy nagy jénai tálba töltöttem. Ha kevés lenne alatta a víz,öntök alá annyit,hogy félig legyen.Lefedtem és az előmelegített sütőbe toltam. Kb 50 percig sütöttem így, majd levettem a jénai tetejét. A káposztára szórtam 5-7 dkg gerslit ,jól átkevertem. Nyakon öntöttem még 2,5-3 dl paradicsomlével és már fedő nélkül egy 20-25 percre vissza toltam a sütőbe. Néha ránéztem és átkevertem. Tejföllel meglocsolva tálaltam.
Jó étvágyat és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése