Keresés ebben a blogban

péntek

Ízharmónia= Flódni

Nálam a fiúk nem szeretik a bejglit ,ezért én flódnit készítek karácsonykor,ami szerintem tipikus karácsonyi süti és helyettesíti a bejglit. Mivel állandó rohanásban vagyok ennek a tésztáját is előző este begyúrtam,hűtőbe tettem és csak másnap sütöttem ki. A töltelékeket is  előkészítettem,így nem kellet várnom,hogy ki hűljenek.

Tészta: Fél dl tejben felfuttattam 1 dkg élesztőt . Fél kiló liszthez adtam egy mokkáskanál szódabikarbónát,1 kocka ramat,és a felfuttatott élesztőt,4 evőkanál porcukrot (ezt a tejbe is teheted, hamarabb feljön az élesztő) 1 csomag vaníliás cukrot és 1dl tejfölt. Jó alaposan összegyúrom ,lefóliázom és ha még aznap elkészítem akkor egy órára hűtőbe teszem (nálam most ott éjszakázott :)
Amíg a tészta a hűtőben van elkészítem a töltelékeket. 3 féle töltelék megy bele:mák,dió és alma.
1kg almát reszelek,meglocsolom egy citrom levével és 3 dkg olvasztott vajon felteszem dinsztelni. Ízlés szerint cukrozható,de nem szabad túlzásba vinni mert nagyon leves lesz és eláztatja a tésztát.
25dkg darát mákot (cukros) leforrázok másfél dl forró tejjel, a 25dkg dióval (cukros) ugyan ezt teszem.
Ha kihűltek a töltelékek a tésztát 4 felé veszem. Kinyújtok egy lapot és a tepsibe teszem. Megkenem lekvárral (most rumos barack lekvárral) majd rákenem a mákot. Jön a következő adag tészta,megint lekvár,majd az alma. A harmadik gombócot is kinyújtom ,ezt is lekvárral megkenem és ráteszem a diót.
A tetejére jön a negyedik lap. 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig sütöm.
Ha kihűlt szeletelem


 Porcukorral megszórva tálalom
Jó étvágyat és Boldog Karácsonyt mindenkinek! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése