Keresés ebben a blogban

vasárnap

Medvehagymás húsvéti kalács

Nálam még mindig tart a medvehagyma őrület, ezért a húsvéti kalácsba is belecsempésztem :)
Nagyon finom lett, és az elkészítése sem bonyolult !
Egy marék össze aprított medvehagymát 2 evőkanál olívaolajon megdinszteltem és hagytam hűlni.
Egy tálba belemértem 5 dkg lisztet, 5 dkg vajat és 5 dkg élesztőt . Ezt elmorzsoltam,majd ráraktam 2 ek porcukrot és ráöntöttem 3dl langyos tejet. Beletettem még 2 tojás sárgáját ,egy csipet sót,és még 45dkg lisztet. Robotgéppel elkezdtem dagasztani (sokkal kényelmesebb és gyorsabb mint kézzel :) ) Amikor már össze állt a tészta beletettem a medvehagymát is,és hólyagosra dagasztottam. Meleg helyen kelesztettem,kb egy jó fél órát. Nem mértem az időt csak ránéztem a tésztára
                                                             ez már jó :)
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam és átgyúrtam,majd 3 részre osztottam. Mindegyikből rudat sodortam és összefontam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és megkentem egy tojással.
180 fokos sütőbe toltam .
   Nálam 20 perc alatt megsült. Addigra szép piros lett a teteje és a tűpróbát is kiállta :)
Langyosan már szeleteltem is. Jó étvágyat hozzá :)
                                                          Kelleme Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

1 megjegyzés:

  1. Nálam medvehagymás nokedli volt, ezt a kalácsot megsütöm, még van tartalékom.

    VálaszTörlés