Keresés ebben a blogban

vasárnap

Olajbogyókrémes kifli


Ezt a receptet a "Szeretem az olívabogyót" oldalon találtam,ahol recept versenyt hirdettek gastrobloogereknek  . Versenybe nem szálltam :) Limara receptjét viszont használtam :)
https://www.facebook.com/SzeretemAzOlivabogyot/app_403344253057121 némi változtatással.
A kifli alapja meg egyezett,csak lusta vagy nevezzük gépesített háziasszony módjára :) a kenyérsütőgépben dagasztottam+ kelesztettem, ezért az élesztő helyett 1 csomag szárított élesztőt használtam.
Míg a kenyérsütőgép dolgozott addig az aprítógépet is munkára fogtam a töltelék elkészítése végett.
A tölteléknél annyit módosítottam,hogy nem tettem bele kapribogyót. Mert bár az olívát imádom a kaprival kilehet kergetni a világból :) ezért ő nem került bele a krémbe. Fügelekvárom sem volt itthon,ezért helyette narancs lekvár került felhasználásra,
Más minden úgy történt ahogy a fenti receptben Limara javasolta:)
Szerintem isteni finom lett! Márk nem szereti az olívát ezért ő felé sem nézett. Tibi hősiesen megkóstolta :) majd közölte,hogy  ennek olíva íze van :).....hát milyen is lenne?
Szóval sütöttem magamnak kiflit :))))))
Most látom,hogy valami miatt a link nem nyitja meg a receptet :( Sebaj! lentebb bemásoltam :)))

Recept

Olajbogyókrémes kifli

Hozzávalók 4 személyre
  • A tésztához:
  • 60 dkg finomliszt
  • 1 tojás
  • 0,5 dl olaj
  • 2 tk. só
  • 3-3,5 dl tej
  • 1 tk. cukor
  • 3 dkg élesztő
  • Lekenéshez:
  • 1 egész tojás
  • A töltelékhez:
  • kb. 150 g fekete olívabogyó
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 tk. mustár
  • 2 tk. kapribogyó
  • kevés citromlé
  • őrölt bors
  • 1 tk. fügelekvár
  • 0,5 dl olívaolaj
Elkészítés
1. Egy dl langyos tejben elkeverjük a cukrot és az élesztőt. Felfuttatjuk.
Egy tálba szitáljuk a lisztet, közepébe mélyedést készítünk, ide tesszük a sót, a tojást, az olajat és a felfutott élesztőt. A maradék tejjel egy könnyű, hólyagos tésztát dagasztunk. Letakarjuk és duplájára kelesztjük.
2. A hozzávalókat késes aprítóba mérjük és krémesre keverjük.
A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk és négy egyenlő darabba vágjuk.
Fogjuk az egyik tésztát és egészen vékony, kör alakú lapot nyújtunk belőle. Megkenjük az olajbogyókrémmel, majd befedjük egy másik, ugyanakkorára nyújtott tésztalappal.
Egy pizzavágóval 16 cikkre vágjuk. Feltekerjük, és sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket.
Ugyanígy járunk el a másik két tésztalappal.
A kifliket kb. 20-30 percig pihentetjük a tepsin, ezalatt a sütőt előmelegítjük 200 fokra.
A kissé megkelt tésztát lekenjük egy egész felvert tojással, majd kb. 18 perc alatt pirosra sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése