Keresés ebben a blogban

vasárnap

Cukormázas bögrés mákos

Azt hittem ha nyári szüneten leszek,milyen sokat fogok sütni. Hát nem így lett.....hol meleg volt és kerültem a konyhát,hol éppen úton voltam......na de most aztán bepótoltam a fiúk nagy örömére :)
Most valahogy semmit nem az eredeti recept alapján készítettem, szinte mindenben változtattam. Az alap ötlet a receptözön süteményes különszámából származik, némi módisítás után nálam így készült:
Fogtam egy mérőpoharat és bögre helyett mindent abban mértem ki, így nálam 1 bögre= 250 ml
1 egész tojást habosra kevertem 1 bögre cukorral majd hozzá adtam
                                                  1 bögre darált mákot és belereszeltem 1 citrom héját, tovább kevertem
majd következett                         1 bögre liszt, 1 csomag sütőpor, 1 csipet só
                                                   1 bögre tej és 2 evőkanál olaj
Ezeket jól összekevertem és sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem. Tűpróbáig sütöttem.
Amikor kihűlt,a papírral kiemeltem a tepsiből,lehúztam róla ,félbe vágtam és megtöltöttem meggylekvárral.
Aztán,hogy még tovább fokozzuk az élvezetet :) Tibi kitalálta,hogy kéne rá valami cukormáz. Hát az is került rá.
Cukormáz: 2 tojás fehérjét habbá vertem,majd beletettem 20 dkg porcukrot és addig kevertem míg szép fényes lett,belekevertem még egy fél citrom levét,majd a süti tetejére kanalaztam.
Pár órán belül már csak 4 kocka süti figyelt a tányéron  ............a fiúk szerint nagyon finom :)
Jó étvágyat hozzá :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése