Keresés ebben a blogban

vasárnap

Sajtos croissant suli kezdésre


Holnap kezdődik a suli , "kisfiam " középiskolás lett :) úgy alakul a kezdésünk,hogy egyedül indul Pestre ,aminek én nem nagyon örülök,de hát önállósodjon a gyerek. :) Én korán megyek dolgozni,nem tudok boltba menni,ő meg még nem tudja hol fog tudni reggelit venni magának,ezért sütöttem egy adag croissant neki reggelire,meg csomagolni.
1,5dl tejhez adtam 1 evőkanál cukrot és meg langyosítottam a tejet,majd bele morzsoltam egy csomag élesztőt. Hagytam,hogy felfusson,majd bele öntöttem a kenyérsütőgép üstjébe és hozzá adtam még 1 evőkanál cukrot. Rámértem 70dkg lisztet,majd hozzá adtam még 2 egész tojást, 2dl kefirt és egy kis kanál sót.(utólag kiderült,hogy több só is mehet bele) s elindítottam a dagasztó programot.Másfél óra múlva (amikor a program lejárt és a tészta szép magas volt) kivettem a gépből ,átgyúrtam és 8 egyenlő gombócot csináltam,letakartam és hagytam még 1órát kelni.
Amíg kelt lereszeltem 30dkg sajtot, megolvasztottam  fél csomag vajat amiben elkevertem 1 teás kanál sót.
Az egyik gombócot tányér nagyságúra nyújtottam megkentem a vajjal,megszórtam a sajttal. A másik gombócot is kinyújtottam és rátettem,majd ezt is megkentem vajjal és megszórtam sajttal. 8 felé vágtam és feltekertem. Ezt a folyamatot még 3x ismételtem,így lett 32 kis croissant. Ha nagyobbakat akarunk akkor nem 8 csak mondjuk 4 felé kell vágni a lapokat. A croissanokat tepsibe tettem,tojássárgájával lekentem és egy kis kupac sajtot a tetejükre is tettem. 180 fokos sütőben pirulásig sütöttem.

                                                        Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése