Keresés ebben a blogban

szombat

Aranygaluska Márk kívánságára




Márk tegnap egy étlapon látta meg az aranygaluskát. -Anyukám,ugye csinálsz nekem ?
Hát lehet ellenállni ? :)  ma elkészült.Rögtön dupla adaggal csináltam,mert a fiúk étvágyát ismerve nem lett volna elég.Így is már csak egy kis adag figyel a tepsiben.
Mióta anyám meglepett a kenyérsütőgéppel,sokkal egyszerűbb a konyhai életem:) Ezt is a gépben dagasztottam kelesztettem:) persze míg nem volt,én is kézzel dolgoztam.
A gépbe a következő sorrendbe pakoltam be a hozzávalókat:
240-250 ml langyos tej
50g porcukor
1 csomag szárított élesztő (7g)
500g BL 55 liszt
50g olvasztott vaj
2 tojás
6g só
1 citrom reszelt héja
Ezt jól összegyúrni és megkeleszteni.Amíg kelt ledaráltam 15dkg diót,majd hozzá kevertem 15dkg kristálycukrot. Megolvasztottam 50g vajat. Egy nagyobb tortaformát kikentem vajjal.
Amikor megkelt a tészta,2 centi vastagra nyújtottam és pogácsa szaggatóval kiszaggattam.
A kis pogácsákat megforgattam a vajban majd a dióban és szorosan egymás mellé tettem őket a formában.
Majd a maradék cukros diót a tetejére szórtam.
A duplájára kelesztettem,kb fél óra.
Majd 170 fokra előmelegített sütőben,20-25 perc alatt készre sütöttem.
Vanília sodó helyett,egy csomag vaníliás pudingot felfőztem 1 liter tejben, 6 evőkanál cukorral.
Jó étvágyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése