Keresés ebben a blogban

vasárnap

Szülinapi előzetes Tibinek,azaz csupa csoki pite


Tibi kívánsága volt a napokban a csokis pite. Talált is egy roppant egészséges receptet:) amit én átvariáltam egészségtelenné,de finomá :)) Leírom mind kettőt, döntsd el ha megcsinálod hogy szeretnéd :)
Hozzávalók a tésztához: 175 g finomliszt ( tönköly liszt )
                                       85 g puha vaj
                                         2 ek, porcukor ( nád porcukor)
                                         4 ek langyos víz

a krémhez : 3 tojás
                  270g cukor (nádcukor)
                 1 vanília kikapart bele ,nálam helyette vaníliás cukor  + rumaroma
                  175 g olvasztott vaj
                     50 g finomliszt (tönköly)
                     50g kakaó
szükséges még 50g étcsoki és 50g mandula vagy törökmogyi vagy dió

A tésztához valókat összegyúrtam és egy kicsit a hűtőbe tettem,hogy könnyebb legyen vele dolgozni. (10 perc) Elővettem egy 23 centis pite sütő formát,majd kinyújtottam a tésztát. Lisztezni nem kell,viszont gyorsan kell dolgozni,mert a kéz melegétől hamar nyúlós lesz a tészta. Ez szilikonos nyújtólapon nem okoz gondot :) a kinyújtott tésztát a formába tettem, villával  megszurkáltam és vissza tettem a hűtőbe dermedni ( 10-15 perc)
Ez alatt az étcsokit és a mandulát aprítógépbe tettem és össze aprítottam. Ha nincs gép akkor késsel is lehet csak kicsit macerás.:) A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A hűtőből kivett tészta mehetett is sütőbe. Mivel a pite közepe szeret felpúposodni ,pitesúlyt kellene rá tenni. Nekem olyan nincs, ezért a közepére alufóliát hajtogattam,hogy a közepe ne jöjjön fel és a széle ne dőljön be. 15 percre a sütőbe toltam. Amíg a tészta elősült elkészítettem a krémet.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem ,míg a cukor el nem olvadt, majd jött a vaníliás cukor+ a rumaroma, olvasztott vaj a liszt és a kakaó.
A sütőből kivett elősütött tésztáról levettem az alufóliát és megszórtam az aprított csokis mandulával majd ráöntöttem a krémet. 30 percre vissza tettem a sütőbe.

Utána kivettem és hagytam hűlni. Forrón is szeletelhető de akkor még nagyon folyik a csoki.Ha már langyos szeletelhető és akkor már kezd krémes lenni

Nem egy mutatós de nagyon finom édesség. Nálunk nem volt hosszú életű :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése