Keresés ebben a blogban

péntek

Fantázia torta anyu szülinapjára

Anyu szülinapjára valami különleges tortát akartam sütni,de nem nagyon volt időm. Ezért kitaláltam ezt a tortát. Egyszerű és finom :)
Indításnak sütöttem egy 6 tojásos piskótát. A tojások fehérjéjét kemény habbá vertem és félre tettem, Egy másik tálban a sárgáját 6 evőkanál cukorral fehéredésig kevertem (robotgéppel), majd hozzá adtam 6 evőkanál lisztet és egy fél csomag sütőport. A legvégén belekevertem a felvert fehérjét. A gáztepsibe terítettem a sütőpapírt és bele simítottam a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és tűpróbáig sütöttem. Majd kivettem a sütőből s hagytam egy kicsit hűlni . Közben egy nagy konyharuhát benedvesítettem és a  félig kihűlt tésztát ráborítottam, a sütőpapírt lehúztam róla s feltekertem. Így hagytam kihűlni. Amíg hűlt,elkészítettem a krémet.
Krém: egy tálban fél kiló túrót, egy kis doboz tejszínnel,egy citrom reszelt héjával és levével,1 csomag vaníliás cukorral, 5 ek porcukorral és 1 csomag krém fixálóval kikevertem. A végén belekockáztam egy doboz őszibarack befőttet ( 2db-ot félre tettem díszíteni)
A kihűlt tésztát kitekertem és megkentem barack lekvárral,majd ismét feltekertem és szeleteltem.
Egy mély tálat folpackkal kibéleltem és körbe raktam a piskóta tekercsekkel,majd bele töltöttem a krémet,a maradék piskótával lefedtem. Éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap tálra borítottam,lehúztam a folpacot és feldíszítettem a maradék barackkal.
                                                        Jó étvágyat !
                                                 Boldog szülinapot anyukám ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése