Keresés ebben a blogban

szombat

kalácspuding



 A múlt hétvégén sütöttem egy kalácsot,aminek a fele még ott figyelt a kenyértartóban. Kicsi fiam egy csöppet sincs elkényeztetve,de már nem akarta meg enni,mert nem friss :(,hogy ne kerüljön kidobásra újra hasznosítottam.
A kalácst  felszeleteltem (kb 20 dkg volt, csak az arányok miatt lényeges a súlya:) és megkentem meggylekvárral, de bármilyen lekvár alkalmas. A lekvárral megkent kalácsot egy tálba raktam és a következő öntettel nyakon öntöttem.
öntet:3 dl tejben elkevertem 3 tojás sárgáját, 5 dkg cukrot, 5dkg olvasztott vajat, 1 kk fahéjat
A recept szerint darabolt dióval is meg lehet szórni,de nem volt itthon dióm. Viszont volt egy kis maradék hántolt mandulám. Azt szórtam rá,majd jött az öntet, és már ment is a sütőbe. 180 fokon addig sütöttem,amíg már nem állt alatta az öntet. Azért,hogy a tojás fehérje se kerüljön kidobásra,a fehérjét habbá vertem. Amikor készen volt a süti,rákentem a tetejére és pár percre vissza toltam a sütőbe.
 Amikor elég sültnek gondoltam a habot (ki milyen barnán szereti) kivettem a sütőből. Már melegen megkóstoltuk.Nagyon finom !:) A Márk megette az egészet...........csak utána mondtam meg,hogy a" nem kell már a kalács"ból készült

                                                           Jó étvágyat !

1 megjegyzés: