Keresés ebben a blogban

hétfő

Fetás-olívás falatkák szilveszterre

Ezzel a mai kreációval főleg magamnak kedveztem,de nem tudtam kihagyni. A fiúk nem szeretik az olívát....nekik kuglóf készült...de ha szereted az olívát vagy a fetát vagy az újdonságokat akkor feltétlen próbáld ki :)
Hozzávalók: 60 g fekete olívabogyó
                    150 g feta ( én most krémfehéret használtam)
                     380 g liszt
                     1 tasak szárított élesztő
                     1 teáskanál só->vigyázz vele,mert a feta is sós!! én most nem tettem bele
                     100 ml tej
                     100 ml olívaolaj
                      150 g tejföl 20%-os
                      1 tojás
                      1 mokkáskanál olasz fűszerkeverék pl pizza fűszerkeverék is jó

Az olívabogyót kis darabokra vágtam a fetát felkockáztam.
A lisztet elkevertem az élesztővel. A tejet meglangyosítottam,hozzá mértem az olajat és a tejfölt és simára kevertem. Majd a liszthez adtam,utána következett a tojás és a fűszer. A robotgép dagasztó lapátjával sima tésztává dagasztottam. Puha,ragacsos tésztának kell lennie,nem kell  hozzá még liszt.
Majd kanállal beledolgoztam az olívát meg a fetát.
A sütőlemezre sütőpapírt helyeztem és két kanál segítségével kis halmokba ráraktam a tésztát,majd lapítottam formáztam. 1 tepsivel lett, 16 db (nem egy nagy adag :)
A sütőt bekapcsoltam 200 fokra,s míg melegedett a tepsit is meleg helyre tettem kb 15 perc.
Majd betoltam a sütő középső részére és megsütöttem. 20-25 perc.....ki milyen világosan szereti.
Rácson hagytam kihűlni.....de máár langyosan fogyott

                                        Jó étvágyat és Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése