Keresés ebben a blogban

csütörtök

Lángos........sajtos-tejfölös Márk kívánságára

Márk hétfőn kitalálta,hogy lángost akar enni. Akkor sem időm sem energiám nem volt elkészíteni.....főleg,hogy már öreg este volt.......lángos sütés elnapolva,de el nem felejtve mert újból rákezdett,hogy mikor is lesz lángos??!!! Eszembe jutott,hogy még valamikor találtam egy receptet másnapos lángos néven.....másnapos ,mert este begyúrod és másnap sütöd. Na ez történt :) tegnap begyúrtam, ma sült neki a lángos :)

Hozzávalók : 70 dkg liszt
                       1 főtt összetört krumpli
                       5 dkg élesztő (este derült ki,hogy nem jó az élesztőm :( gyors megoldásként por élesztőt használtam most )
                       1 pohár tejföl
                       1 kanál só
                       1 tojás
annyi víz,hogy közepes keménységű tésztát kapjunk.

Az élesztőt egy kevés langyos,cukros tejben felfuttattam. Az összes hozzávalót egy tálba tettem és jól összedolgoztam. Amikor már majdnem teljesen simára dolgoztam ,adtam hozzá 2 kanál olajat és azzal is eldolgoztam.
Egy nejlon szatyrot kiolajoztam és beletettem a tésztát,majd tálba raktam és be a hűtőbe. Na itt volt egy kis dezsavű érzésem ,mert anyum csinált régen ilyen zacskós lángost........de annak egyrészt nincs meg a receptje (milyen jó,hogy a neten már nem tud elkallódni ) másrészt úgy emlékszem,hogy azt napokig tárolta a hűtőben mindig csak annyit vett ki amennyit éppen megsütött és óriási mennyiség lett belőle.
Ezt ma mikor haza jöttem kivettem a hűtőből,olajos deszkára borítottam és kis gombócokra szedtem. Forró olajban kisütöttem. Lisztet használni nem szabad,mert állítólag akkor meg ég a lángos meg ragadni fog a tészta.
Ebből az adagból nekem 10 kis lángosom lett. Márknak nagyon ízlett......már csak 1db figyel a tányéron :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése