Keresés ebben a blogban

vasárnap

villámgyors kefires-kakaós kocka

     Már jó ideje nem volt időm írni, majd a konyhámban zajló ablakcsere és takarítás miatt nem nagyon volt lehetőségem a főzőcskézésre :( Na de ma bepótoltam :) Ha már bent voltam rögtön 2 édességet is gyártottam. Az egyik ez a villámgyors és olcsó kakaós kocka, amit még valamikor azt hiszem az olcsó receptek oldalról mentettem el.
Nagyon egyszerű,nagyon gyors, nagyon finom,nagyon könnyű és nagyon gyorsan fogy :)

Hozzávalók: 1 tojás (már jól kezdődik :)
                    18 dkg porcukor
                    20 dkg liszt
                    1 ek szódabikarbóna (azt hittem sok lesz,de nem !! szerintem ettől lett olyan könnyű )
                    2,5 dkg kakaó
                    2,5 dl kefir
                    1 dl olaj
A leírás szerint a hozzávalókat tálba öntöm,kikeverem és kész.
Én a tojás fehérjét külön felvertem habnak, aztán a sárgáját a cukrot a kefirt és az olajat habosra kevertem. Majd hozzá adtam a lisztet, szódabikarbónát,kakaót. Jól elkevertem és meleg sütőbe toltam. Tűpróbáig sütöttem. 
Eredetileg porcukorral megszórva tálalandó,én felturboztam egy kis lekvárral. Amikor kihűlt,ketté vágtam és megkentem lekvárral. Először barackkal akartam,de csak meggyet találtam a hűtőben,s mivel a lustaság nagy úr s nem másztam le a pincébe,így a meggy győzött és ő került a sütibe. Ezután jött a porcukrozás és tálalás. Majd Márk kérdése - Anya ,csak ennyit sütöttél ! ?

         
                    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése