Keresés ebben a blogban

vasárnap

Céklás kuglóf gluténmentesen

Ennek a sütinek az elkövetésében abszolút Tibim a hibás :) ugyanis a karácsonyi céklaleveshez ő vásárolta a céklát és sokat vett. 2 db cékla azóta figyel a krumplik között. Valamit kezdeni kellett vele :) Gondoltam úgy működik mint a sütőtök s találtam több receptet is.A család férfi tagjai erősen lázadtak az ötlet ellen :) Az alaprecept Mignom-tól származik azt módosítottam át gluténmentesre ha már a fiúk eleve lemondtak róla :)......aztán Tibi mégis ette ,mert nem lehetett érezni rajta a céklát :)
Nálam így készült : előző nap megfőztem a céklát és hagytam kihűlni ez kb 40 dkg főtt cékla volt.
                            Másnap botmixerrel összetörtem a céklát,adtam hozzá 3 dl olajat,majd egyenként 5 db tojást. Jól kikevertem és félretettem.
                            Egy keverőtálba beleöntöttem 20 dkg rizslisztet, 8 dkg étkezésikeményitőt, 3 tk sütőport, 1 tk szódát, 38 dkg cukrot, 1 cs vaníliás cukrot és 10 dkg kakaóport. Összekevertem majd hozzá öntöttem a céklás keveréket és robotgéppel jól elkevertem.
                             Összetörtem egy tábla étcsokoládét és azt is a tésztába kevertem.
                             Kuglóf formába öntöttem és 175 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
                             Porcukorral megszórva tálaltam 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése