Keresés ebben a blogban

hétfő

Csupa csoki torta gluténmentesen azaz liszt nélkül

A hétvégén megint szülinapot ünnepeltünk, a család lisztérzékeny tagja öregedett :) neki készült ez a torta.
Liszt egy gramm sincs benne s mégis isteni finom. Tibi meg is jegyezte,hogy úgy egyébként is csinálhatnék :)
Hozzávalók :
a tésztához : 20 dkg étcsoki (jelen estben gluténmentes ) de mindenképpen minimum 60% csoki tartalmú                                     étcsoki legyen. Tejcsokival ne is próbálkozz mert abból nem lesz tésztád ! Néztem az                                   étcsokikat és a magas csoki tartalmút néhol arany árban mérik 10 dkg akár 700 ft ),de                                 pl a Tibi étcsoki  tökéletesen megfelel s csak 200 ft körül van ! :)
                   10 dkg cukor
                    4 tojás
                   10 dkg margarin
                    1 csipet só
1 üveg meggybefőtt vagy valamilyen gyümölcs. Nekem a csokihoz a meggy passzol.....vagy a málna :) de az                      most ugye nincs .

a krémhez : 1 csomag étcsokipuding
                   3 dl tej
                 15 dkg margarin
                  5 ek cukor

a mázhoz : 5 ek kakaópor
                 5 ek cukor
                 5 dkg vaj és egy kevés víz

Így készült : A tésztához a csokit a vajjal ,lassú tűzön felolvasztottam. A tojást szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, a sárgáját a cukorral fehéredésig kevertem. Az időközben langyosra hűlt csokit ,lassan adagolva a sárgájához kevertem. Robotgéppel egyneművé dolgoztam,majd jött a fehérje egyharmada. A maradék habot fakanállal dolgoztam bele óvatosan. Nem kevertem ! csak óvatosan forgattam,hogy laza legyen a tészta........nagyanyám erre mondta,hogy lélegezzen a tészta....igaz ezt a kelt tészta dagasztásánál mondta de itt is így működött a tészta. Forgatás közben hólyagok keletkeztek amik amikor kipukkadtak olyan volt mintha lélegezne :) Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem és 180 fokon tűpróbáig sütöttem....nálam fél óra volt.
Amíg a tészta sült a tejben a cukorral megfőztem a pudingot és hagytam kihűlni.
Amikor a tészta is kihűlt,tálra borítottam és lehúztam róla a sütőpapírt. Vissza tettem köré a torta karimát és rászórtam a lecsöpögtetett meggyet. A pudingot kikevertem a vajjal és a meggy tetejére kentem . A mázhoz valókat felfőztem és egy kis hűlés után a krémre öntöttem. Amikor a csokimáz kezdett megkötni levettem a karimát és díszítettem a tortát.

cukorral együtt egy kicsit megfolyt a csoki,de így még szebb lett szerintem :)
Boldog szülinapot !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése