Keresés ebben a blogban

szombat

Harcsapaprikás túrós csúszával ahogy én csinálom


Ma a nyárra és elsősorban Fonyódra emlékeztünk. Ott ettem  a Gyöngyhalászban életem első harcsapaprikását ,ami valami isteni finom volt. Nyár óta emlegetjük s azóta keresek harcsafilét, mert Tibi szerint én is megtudom csinálni.....:)..........szóval a bizalom meg volt :) hal az sehol :(. Aztán Tibim tegnap elment halat venni a nagykerbe .Mert szégyen ide vagy oda én utálok vásárolni......na jó nem utálok ,de nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé, úgy egy hónapban 1 max 2szer rám jön,hogy elmenjek vásárolni ,aztán meg is bánom. Szóval a lényeg a lényeg, nálunk a férfi ember dolga a vadászat-halászat :) enyém a zsákmány feldolgozása. Most "halászat" közben észre vette,hogy az előtte állónak valami halfilét hoztak s gyorsan rákérdezett,hogy van e még. Volt még 1 db ,így gyorsan elhozta az utolsó adag szürke harcsa filét s közölte,hogy- Na tessék,alkothatsz ! Volt némi elképzelésem,hogy én,hogy gondolom, de azért szét néztem a neten. Aztán megalkottam úgy ahogy én gondoltam :)
Nálam így készült : A tésztának feltettem a vizet forrni. Felkockáztam kb 10 dkg szalonnát ,és egy serpenyőben megpirítottam. Majd kiszedtem a pörcöt és a vissza maradt szalonna zsírra rádobtam 2 fej apróra kockázott hagymát. Üvegesre pároltam,majd a tűzről lehúzva hozzáadtam pirospaprikát és felöntöttem egy kevés vízzel. Vissza tettem forrni. Közben a tészta vizem is forrt ,ebbe beledobtam a tésztát. A hagymát fedő alatt,lassú tűzön kb 10 percig főztem, Közben a halat megmostam,feldaraboltam .
A tésztát leszűrtem, összekevertem egy nagy zacskó túróval, meglocsoltam tejföllel és a tetejére  tettem a szalonna pörcöt.
A sütőt alacsony fokozatra vagy melegítőre tettem és beraktam a tésztát a sütőbe,hogy jól össze melegedjen amíg a paprikás elkészül. A megfőtt hagymás szaftra ráhelyeztem a halszeleteket és fedő alatt 10-15 percig pároltam.  Nagyon hamar megpuhul én azért döntöttem úgy ,hogy szeletekre vágva teszem a szaftra. Amikor kész volt a hal kivettem a szeleteket egy vágódeszkára és a szaftot behabartam, A habaráshoz most tejföl, tej és liszt keverékét használtam. Hagytam ,hogy egyet rottyanjon,Tettem még bele sót (úgy látszik a szalonna nem volt túl sós) egy kis borsot, őrölt köményt+  szerecsendiót. Ez utóbbi kettő el is hagyható csak az én ízvilágomnak kellet :) A halat felkockáztam és vissza tettem a szaftba, Óvatosan átforgattam s már kész is.
A sütőből kivett tésztával tálaltam. Na nem lett olyan mint a fonyódi de nagyon ízlett mindenkinek :)

1 megjegyzés: