Keresés ebben a blogban

vasárnap

Kefirben pácolt csirke

Ez megint az a kategória amivel nem kell ott állni a konyhában ,mert "magától " elkészül vagy ahogy az egyik kolléganőm mondaná sitty-sutty kategória :).....sitty-sutty elkészül és sitty-sutty elfogy ,mert nagyon finom :)
Az előkészületeket még tegnap kezdtem amikor is bepácoltam a húst ,ami nálam most 16 db kisebb csirke felső-comb filé volt. Ehhez mértem a pácot ami a következőkből állt
Pác: 2 kis doboz kefir + volt egy kis maradék híg tejfölöm amit mielőtt megromlik még gyorsan belekevertem
       2,5 dl sűrített paradicsomlé - én a fél literes papír dobozos paradicsomlét használom ami sűrűbb mint a házi viszont hígabb mint a fém dobozos sűrített paradicsom 
        1,5 dl olaj
        2 nagy fej vörös és kb 5 gerezd fokhagyma ,aprító gépben jól pépesítve (tubusost is használhatsz )
        só,bors, majoránna, vegeta (én sok fűszeres ízvarázst használok helyette ) izlés szerint.
Ezeket jól összekevertem majd beletettem   a húst ,lefóliáztam és már ment is egy éjszakára a hűtőbe.
Ma reggel tepsibe szedtem a húst, rámertem a tálban maradt pácot és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam.
Nem fóliáztam le mert mostanában annyi vizet engednek magukból a húsok :( (vajon miért ? ),hogy nem sül hanem fő a hús. Szóval bő egy órát sült így fólia nélkül alsó-felső lángon,majd át állítottam grillre a sütőt és megpirítottam. Egyszer forgattam,hogy mind két oldala piros legyen s közben locsolgattam a szósszal. 
Mivel a család egyik fele rizses a másik krumplis ,készült hozzá zöldséges rizs és sült krumpli ami meglett locsolva a maradék szafttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése