Keresés ebben a blogban

vasárnap

Svéd almatorta

 Ezt a receptet egy kidobásra szánt nemzetek konyhája című újságban találtam. Mielőtt a papírgyűjtés forgataga elnyeli,megmentettem magamnak ,mert hát én nagyon szeretem az almás sütiket.  Annak ellenére,hogy első olvasatra cseppet macerásnak tűnt (elkészítés után már nem :)  nem fért kétség hozzá,hogy kipróbálom. Szerintem erősen hajaz az almás pitére csak  pluszban ott a hab a tetején.

Hozzávalók a tésztához: 30 dkg rétesliszt
                                     20 dkg vaj (rama)
                                     10 dkg porcukor
                                     1 egész tojás + 2 tojás sárgája
                                     csipet só,vaníliás cukor
                                    1 citrom reszelt héja
A hozzávalókat összegyúrtam és 1 órát a hűtőben pihentettem. Közben elkészítettem a tölteléket.
Hozzávalók a töltelékhez: 1 kg alma
                                       1 citrom leve
                                       5 dkg vaj
                                       10 dkg cukor, vaníliás cukor
                                       ízlés szerint fahéj és mazsola-én a mazsolát kihagytam mert Márkom nem szereti
Az almát meghámoztam és vékony cikkekre vágtam ,majd meglocsoltam a citrom levével. Egy lábosban felolvasztottam a vajat és ráöntöttem az almát. Rászórtam a cukrokat+ a fahéjat és addig pároltam lassú tűzön amíg a levét elfőtte. Olyan jó kis szirupos masszát kaptam. Hagytam kihűlni.

A tésztát két felé vettem. Az egyikből egy kerek lapot nyújtottam s a torta sütő alján 15 perc alatt megsütöttem. A másik felét téglalapra nyújtottam és azt is megsütöttem. Ezt a lapot amikor kihűlt morzsásra törtem. A kerek lapot megkentem sárgabarack lekvárral és rászórtam egy réteget a morzsából. Erre halmoztam az almát majd beborítottam a maradék tészta morzsával. Egy kis dombocskát alkottam....teljesen olyan érzésem volt mint amikor homokvárat építettünk a gyerekekkel :) Erre a kupacra jött a hab.

Hab: 3 tojás fehérje és 10 dkg cukor keveréke. Mivel nekem a tagnapi fánkból maradt 4 tojásfehérjém a tésztából meg 2 így pont a dupla hab készült. A 6 tojás fehérjét habbá vertem majd fokozatosan hozzáadtam 20 dkg cukrot.  Rákanalaztam a dombocska tetejére.
és betettem a sütőbe ,hogy a hab megsüljön a tetején. Márkom közben elterelte a figyelmem így a teteje nekem egy kicsit setét lett :(
de Tibim szerint így a tökéletes :) legalább színe van  -mondta :)
                                                           Jó étvágyat ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése