Keresés ebben a blogban

hétfő

Hagymás bab alias Piedone bab

Ennek a receptnek a története a mi esetünkben régire vezethető vissza,amikor még nagyobbik gyermekem kicsi volt s a tévében egyfolytában Piedone filmek mentek  :). Ő találta ki, akkor hogy olyan babot akar enni......barátnőm meg jött az ötlettel,hogy hagymára öntsük rá a konzervbabot ......ennek már 20 éve is van....azóta tökélyre vittük a hagymás babot.....bár mind a ketten másként készítjük.
Nálam most azért készült,mert nem volt időm sokat pepecselni a konyhába,de a fiúk hasát meg, meg kellett tömni......a bab elfővögetett magának ,én meg csináltam közben a takarítást.

Hozzávalók : fél kiló száraz bab
                     lehet füstölt hús, kolbász, virsli, szalonna .....amit ti szerettek.én most szalonnát és virslit használtam,mert nem volt füstölt húsom
                     só, ketchup. mustár
                     s persze hagyma ,2 nagy fej
A babot feltettem főni sós vízben s magára hagytam a konyhában. Háromnegyed óra múlva ránéztem s puha volt a bab így elzártam alatta a gázt. Ez az idő függ a babtól,nekem most szerencsém volt.....szóval a babot puhára főztem. Egy jókora darab szalonnát felkockáztam és kisütöttem. Ebbe a kisült zsírba a szalonna tetejére rádobtam a felaprított hagymákat és üvegesre pároltam,majd lehúztam a tűzről s megszórtam pirospaprikával. Szűrőkanállal rászedtem a babot és vissza tettem a tűzre. Egy darabig még dinszteltem majd jöhetett a a mustár és a ketchup ízlés szerint és még a bab főzőlevéből is mertem rá egy keveset. Majd bele karikáztam a virslit. Egyet rottyant és kész is:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése