Keresés ebben a blogban

vasárnap

Sangriás meggy lekvár

Pénteken vásárolni voltam  és minden eshetőségre készen vettem 3az 1 -ben dzsemfixet. Madaras áruházunk ezért megajándékozott egy befőzős receptfűzettel. Kedvenc kolléganőm meg mintha megérezte volna ,hívott az este,hogy szedett nekem egy vödör meggyet és kezdjek vele gyorsan valamit,mert hétfőre ez bizony már nem lesz jó. Így vasárnap esti program lett egy kis meggy lekvár főzés. Az alap ötlet a már említett főzetből származik,azt variáltam át a saját ízvilágomra. Nálam így készült.
Hozzávalók: természetesen meggy :) Én 2 adagban készítettem ,adagonként kb 1,6 és 1,8 kg volt
                                         cukor 40 és 50 dkg
                                         vaníliás cukor 1 zacskóval és vanília aroma izlés szerint (ez nem volt a receptben)
                                         sangria 1 és 1,5 dl ( vörösbor volt írva,de azt nem találtam itthon ,így került bele )
                                         1 zacskó 3az1 ben dzsemfix
A meggyet megmostam,kimagoztam és lábosba tettem. Botmixerrel kb a kétharmadát összetörtem. Igyekeztem,hogy maradjanak benne egész szemek is. Aztán rámértem a többi hozzávalót és feltettem főni.
Sűrű kevergetés mellett felforraltam,majd kb 5 percig hagytam zubogni. Ezután takarékra tettem és még egy picit hagytam főni,hogy a habját teljesen elfője. Üvegbe töltöttem .......meg hagytam kint egy kicsit kostolónak is.
                                         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése