Keresés ebben a blogban

kedd

Cseresznye lekvár csokis meg balzsamos

 Kaptam ma egy vödör cseresznyét......bár azt mondták,hogy ez nem lekvárnak való én csak nem hagytam magam :) Régen készítettem már cseresznyelekvárt de mindig más gyümölccsel párosítva pl meggy ,mert valjuk be...önmagában a cseresznye tényleg nem nyerő lekvárnak ......meggyet nem kaptam  s valamit kezdeni kellett a cseresznyével... :(Ma kedvem volt kisérletezni .....így rögtön két féle készült ,egy nagy adag balzsamos és egy kisebb adag csokis cseresznyelekvár.
Balzsamos cseresznye lekvár:
Amit felhasználtam hozzá : 4 kg cseresznye (magosan ennyi :) )
                                        1,5 kg cukor (szerintem kevesebb is elég lett volna,mert így jóóó édes)
                                        1 csomag 2:1 dzsemfix
                                        1 csomag 3:1 dzsemfix
                                        8 evőkanál minőségi balzsamecet
A cseresznyét kimagoztam és még nyersen botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a cukrot és a fixeket,majd feltettem főni. Én addig főztem amíg a habját teljesen elfőtte.Ekkor került bele a balzsamecet. Evvel is főztem egy 5 percet. Üvegbe tettem és most fejen állva várják,hogy kihűljenek :) A balzsamecettől olyan pikáns íze lett, s kissé hígabb állagú.

Csokis cseresznye lekvár
Amit felhasználtam: 2 kg magozott cseresznye
                             20 dkg étcsoki 50%-os
                             70 dkg cukor
                             2 csomag 3:1 extra dzsemfix
                             amarettó likör
A cseresznyét a cukorral a lábosba tettem és lassú tűzön felfőztem,majd amikor elolvadt a cukor felvettem a lángot és kb 5 percig így zubogtattam. Lehúztam a tűzről és a félig megpuhult cseresznyét a botmixerrel összetörtem,úgy,hogy maradjanak benne szemek is. Vissza tettem a tűzre és hozzá adtam a dzzemfixet meg a két tábla csokoládét. Ismét zubogtatva főztem amíg a habja el nem főt. A végén még löttyintettem bele csak úgy gondolomra egy kis amarettó likört. Üvegekbe töltöttem és most ők is fejen állnak a konyhába.
Ez a lekvár szilárdabb,kenhetőbb mint a balzsamos......palacsintába szerintem kiváló lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése