Keresés ebben a blogban

csütörtök

Gesztenyés-meggyes rácsos pite

 Ennek a sütinek csak egy nagy hibája van,....... irtó gyorsan elfogy :( :)

Hozzávalók : a tésztához :30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 2 tojás sárgája
                      a töltelékhez : 25 dkg gesztenyemassza, 5 dkg vaj, 1 dl habtejszín,  1 üveg magozott meggybefőtt,

A tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrtam (lényegében egy linzer tésztát kapunk) és folpackba csomagolva a hűtőbe tettem. Jelen esetben egy éjszakára,de elegendő egy órára is. Amíg a tészta hűtőben pihen ellehet készíteni a tölteléket.
A tejszínt habbá vertem. A gesztenyemasszát kikevertem a vajjal,majd hozzá kevertem a habot.
A meggyet lecsepegtettem,és elővettem egy pite formát (24es) amit jól kivajaztam.
A hűtőből kivett tésztát kinyújtottam,úgy,hogy a pite forma oldalára is jusson. 24es sütőnél 27re. A tésztát körbe vágtam, a maradék tésztát félre tettem a kinyújtott tésztát a pite formába illesztettem. Villával megszurkáltam és rákentem a tölteléket,majd megszórtam a meggyel. A maradék tésztát gyorsan összegyúrtam és kb 2mm vastagra nyújtottam,majd kb fél cm vékony csíkokra vágtam. Ezzel rácsoztam be a sütim tetejét
így :)
 180 fokos sütőben kb 25 percig sütöttem. ......tűpróba :) Amikor kihűlt porcukorral hintettem meg a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése