Keresés ebben a blogban

vasárnap

Túrós-barackos pite

Ablakpucolás ide vagy oda a fiúk hétvégi süti igényét ez nem zavarja :) ezért egy gyors sütit is legyártottam :)
 Hozzávalók a tésztához : a szokásos pite tészta egy kis kakaóval, vagyis :
                                         30 dkg liszt
                                         20 dkg vaj
                                         2,5 dkg kakaópor  
                                         2 ek porcukor
                                         1 tojás
                                         1 tk sütőpor
                                         csipet só
a töltelékhez : 25 dkg túró
                       1 tojás
                       1 citrom reszelt héja
                       8 dkg porcukor
                       2 ek búzadara
                       40 dkg őszibefőtt
Elkészítése: A lisztet,kakaóport,cukrot, sót és sütőport összekevertem majd hozzá adtam a vajat és elmorzsoltam a liszteskeverékkel. Ezután hozzá adtam az egész tojást és gyorsan összedolgoztam egy jól formálható tésztává. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem.
A túrót elkevertem a cukorral,búzadarával a citromhéjjal és a tojás sárgájával. A fehérjét habbá vertem és azt is a túróhoz kevertem. Az őszibefőttet apró kockára vágtam ,lecsepegtettem és a túróhoz kevertem.
A hűtőből kivett tésztát 5-6 mm vastagra nyújtottam és egy 24cm-es pite formát rányomtam,ezzel ki is "szagattam" a tésztát. A pite formát vizzsaforditva a tészta már a formában is van :). Villával megszurkáltam. A maradékot összegyurtam és ismét kinyújtva felcsíkoztam. A túrós masszát a piteformába öntöttem és a tésztacsíkokkal berácsoztam. 200 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütöttem.

Amikor kihült porcukorral megszórva tálaltam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése