Keresés ebben a blogban

szombat

Zserbó

 Az egyik kolléganőmtől köszöntünk el tegnap,aki messzire költözik. Az ő búcsúztatójára sütöttem zserbót ,ami mindenkinek izlett :) Itthon viszont a fiúk egyfolytában kerülgették :) s bizony komoly munkámba került,hogy elhajtsam őket a tepsitől :) ezért megigértem nekik,hogy ma készül egy újjabb adag . ......ez lenne az :)......Márkom szerint a tutiiii

Hozzávalók : 50 dkg liszt
                      25 dkg margarin
                      1 tojás sárgája
                      1 mk szódabikarbóna
                      4 ek porcukor
                      2 cs vaníliás cukor
                      1 dl tejföl
                      1 dkg élesztő , 1 dl tej
A töltelékhez 25 dkg darált dió + 25 dkg porcukor összekeverve. Baracklekvár.
A tejet egy kevés cukorral meglangyosítottam és belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni. Közben a lisztet összekevertem a cukrokkal és a szódabikarbónával majd összemorzsoltam a margarinnal. Ezután beletettem a tojás sárgáját, a felfutott élesztőt és a tejfölt. Összegyúrtam egy jól formálható ,könnyű tésztává,majd 3 felé osztottam. Egy közepes tepsit kibéleltem sütőpapírral. Az egyik adagot kinyújtottam s a tepsibe fektettem. Villával megszurkáltam,megkentem lekvárral és rászórtam a cukros -dió felét. Erre jön a második kinyújtott lap,lekvár, dió és a harmadik adag kinyújtott tészta. Ennek a tetejét is megszurkálom és meleg helyen fél órát pihentettem.
Előmelegített (180 fokos) sütöben aranysárgára sütöttem. Amikor kihűlt csokimázzal bevontam.
Csokimázhoz: 2 tábla ét tortabevonót gőz felett felolvasztottam és 4 ek étolajjal simára kevertem. Gyorsan a tészta tetejéra kentem. Amikor megszilárdult szeleteltem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése