Keresés ebben a blogban

vasárnap

Balkáni krumpli Stahl konyhájából


Nekem a kedvencem s már nagyon régen készítettem,így ma ez került az étlapra :) Stahl konyhájából származik , szokásom szerint némi módosítással :)

Hozzávalók illetve amit én használtam : 80 dkg krumpli, 3 gerezd fokhagyma, 4 dl tej, 30 dkg kolbász, egy nagyobb póréhagyma fele (ennyi volt itthon ), fél kg gomba, kb 10 dkg füstölt sajt, 2 dl ajvár, fél dl vörösbor, só , frissen őrölt bors

Így készült : A krumplit megpucoltam s kb 1 centis karikákra vágtam. Lábasba tettem s ráöntöttem a tejet, hozzá adtam a darabolt fokhagymát, sóztam-borsoztam és kb 15-20 percig főztem (fél kemény legyen a krumpli ) Addig felkarikáztam a kolbászt és a hagymát, felszeleteltem a gombát. A wok serpenyőben (jó egy nagyobb serpenyő is) egy kevés  szalonna zsíron (olaj is lehet, nekem tegnapról maradt azért használtam ) megsütöttem a kolbászt, hozzá adtam a hagymát és a gombát.Összepirítottam. Addig lereszeltem a sajtot. Amikor elfőtte a gomba levét akkor hozzáöntöttem a tejes krumplit, az ajvárt, a vörösbort s rászórtam a sajtot. Sóztam-borsoztam s jól elkevertem. Nagy lángon összeforraltam s átöntöttem egy jénai tálba. 200 fokon 20 perc alatt készre sütöttem .

                                   Tejföllel meglocsolva, uborkával tálaltam. Jó étvágyat ! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése